צפו: אאודי חושפת פטנט חדש שמביא לחיסכון עצום בדלק

אאודי מציגה דרך חדשה ללכוד אנרגיה המשוחררת לאוויר בעת נסיעה, דרך מערכת מתלים אקטיבית חדשנית, אשר מתאימה את עצמה לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה של האוחז בהגה ומביאה לחיסכון גדול בדלק

אאודי הגרמנית מציגה דרך חדשה ללכוד אנרגיה אשר משוחררת לאוויר בעת נסיעה, דרך מערכת המתלים של כלי הרכב, או ליתר דיוק באמצעות בולמי הזעזועים. כלומר, מתלי הרכב אשר אחראים על הקשר שבין כלי הרכב לגלגלים, מורכבים מקפיצים ובולמי זעזועים, כאשר בזמן שהקפיצים מרסנים את כלי הרכב בזמן כניסה לבור או סתם בזמן פניה, מונע בולם הזעזועים את הפתיחה המהירה של הקפיץ לאחר כיווצו, כדי למנוע מגלגל המכונית לקפוץ באוויר. פעולה זו משחררת לא מעט אנרגיה שמתבטאת בפליטת חום רב מבולמי הזעזועים החוצה לאוויר העולם.

באאודי החליטו כי כדאי לנצל את האנרגיה המשתחררת ולרתום אותה לטובת מנועים חשמליים, בכדי לחסוך באנרגיה כמובן. בדומה למערכות בלימה אשר אוגרות את האנרגיה המשתחררת בהאטה, אשר נפוצות במכוניות היברידיות שונות. יש לציין כי אאודי היא אינה הראשונה להציג מערכת שכזו, ובחברת זד-אף עשו זאת לפני כמה שנים.

באאודי אומרים כי מערכת זו היא למעשה מערכת מתלים אקטיבית, אשר מתאימה את עצמה לתנאי הדרך וסגנון הנהיגה של האוחז בהגה. היא אפילו עדיפה על בולמי זעזועים מסורתיים, משום שהמנוע החשמלי אינו נמצא במצב אופקי כמו הבולם אותו הוא מחליף, מה שיכול להוסיף לנפח הכולל של תא המטען. הם טוענים עוד כי מערכת זו יכולה לחסוך כמעט ליטר בנזין לכל מאה קילומטרים של נסיעה, וזה על כבישים גרמניים, חלקים ונעימים. חבל שלא בחנו את המערכת על כביש ישראלי ממוצע, אולי היו מגלים את המכונית שנוסעת כמעט בלי לשרוף דלק.