למרות גל הריקולים - נרשמה ירידה בתחלואה בסלמונלה

דוח פנימי של משרד הבריאות חושף כי חלה ירידה בשיעור התחלואה במחלות מעיים זיהומיות ■ משרד הבריאות: "כשיש יותר ריקולים, הדבר מעיד על פיקוח הדוק יותר על המזון"

קוקומן קורנפלקס יוניליוור/ צילום: תמר מצפי
קוקומן קורנפלקס יוניליוור/ צילום: תמר מצפי

בניגוד לריבוי המקרים שהתרחשו לאחרונה, שבמסגרתם דווח על הימצאות סלמונלה במזון, מתפרסמים נתונים מפתיעים שלפיהם שיעור התחלואה בישראל כתוצאה מהחיידק נמצא דווקא במגמת ירידה. מדוח של משרד הבריאות עולה כי חלה ירידה במספר הפניות בנוגע למחלות מעיים זיהומיות לגורמי הרפואה.

דוח של משרד הבריאות המסכם את רמת התחלואה במחלות מעיים זיהומיות, כמו זו הנגרמת מסלמונלה, מלמד כי לא רק שהתחלואה לא עלתה - אלא חלה ירידה במספר החולים.

"בקהילה (כלומר בקופות-החולים) נמשכת מגמת הירידה בשיעור הפניות למרפאות בשל תחלואת מעיים זיהומית", נכתב בדוח. "בבתי החולים בשבועות האחרונים נצפית מגמת ירידה באחוזי הפניות בשל תחלואת מעיים זיהומית, הן במיון ילדים והן במיון הפנימי".

"זה לא מפתיע שתחלואת המעיים נמצאת בירידה", אמרה עפרה חבקין, רופאת מחוז המרכז במשרד הבריאות. "באופן פרדוקסלי, ככל שיש ירות ריקולים, זה מעיד על פיקוח טוב יותר, ושמזון שעלול לסכן את בריאות הציבור - לא מגיע אליו".