הזוכים בפרס "מגן השקיפות" 2016: אילנה דיין וארגון "כל זכות"

הפרס מוענק ע"י עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" ונועד להכיר בפועלם של יחידים וארגונים שתרמו באופן משמעותי לקידום השקיפות, האתיקה והמאבק בשחיתות בישראל

אילנה דיין/ צילום: דור מלכה
אילנה דיין/ צילום: דור מלכה

פרס מגן השקיפות לשנת 2016 יוענק לעיתונאית אילנה דיין ולארגון "כל זכות". מדובר בפרס המוענק מאז שנת 2000 על-ידי עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" ונועד להכיר בפועלם של יחידים וארגונים שתרמו באופן משמעותי לקידום השקיפות, האתיקה והמאבק בשחיתות בישראל. 

בין הזוכים בשנים קודמות ניתן למצוא את פרופ' יצחק זמיר, העיתונאים אמנון אברמוביץ', עודד שחר ורביב דרוקר, מייזם גיידסטאר, ד"ר מרטין וייל ועוד.

בראש ועדת הפרס השנה עמדה השופטת בדימוס ברכה אופיר-תום, ולצדה השופטת בדימוס נורית אחיטוב, איש העסקים יאיר רוטלוי, איש העסקים יהודה פורת ועו"ד אורנה לין. 

השופטת בדימוס אופיר-תום נימקה את בחירת הוועדה בכך ש"הן ארגון 'כל זכות' והן אשת התקשורת אילנה דיין מבטאים בדרך המיטבית את הנורמות ואת עקרונות השקיפות העומדים בראש מעייניה של עמותת 'שקיפות בינלאומית ישראל'".

לדבריה, "אילנה דיין גילתה לאורך כל הדרך נחישות והתמדה במאבקה לשקיפות ולמימוש זכויות הציבור על כל גווניו וחלקיו בכל תחומי פעילותה השונים, ובעיקר בתחקיריה פורצי הדרך במסגרת התוכנית 'עובדה'. 

"'כל זכות', שהוקם על-ידי אמתי קורן וארז פרלמוטר, הוא מיזם שמטרתו להנגיש לציבור את כל המידע המצוי ברשויות הממשל ובמוסדות הציבוריים בתחום זכויות האזרח, שמהווה פלטפורמה ייחודית של שקיפות". 

עמותת "שקיפות בינלאומית ישראל" נוסדה על-ידי פרופ' דוב יזרעאלי כדי "לקדם נורמות של אתיקה ושקיפות כחלק מהמאבק לצמצום השחיתות בחברה הישראלית". "שקיפות בינלאומית ישראל" היא השלוחה הישראלית של ארגון העולמי המקדם שקיפות כחלק מהמאבק בשחיתות. מנכ"לית העמותה בישראל היא יפעת זמיר, ויושב-הראש שלה הוא השופט בדימוס ומבקר המדינה לשעבר מיכה לינדנשטראוס.