חדש בעמק הסיליקון: סטייליסט חודשי בקופסה

Trunk Club מציעה ללקוחותיה לקיים פגישה טלפונית או אישית עם סטייליסטית, ולאחר מכן לקבל הביתה בכל חודש קופסה ובה 3-6 פריטי לבוש מיוחדים שמתאימים לצרכים הייחודיים

משלוח מטראנק קלאב / צילום מסך
משלוח מטראנק קלאב / צילום מסך

היו מוכנים לחדשות מרעישות: אמריקאים אוהבים לעשות שופינג. הנשים עשו מזה תרבות שלמה, הגברים לא מודים בזה, אבל גם הם נהנים. ועם זאת, בעולם של "אמזון פריים", שבו הכול מגיע לדלת תוך שעתיים - הקניון החל מאבד עוד ועוד מערכו, בעיקר כשמדובר בצעירי עמק הסיליקון שנמצאים במשרד עד שעות הלילה, ואת שעות הפנאי הנדירות מעדיפים להעביר במבשלות בירה היפסטריות או בחדרי כושר אורגניים (כן כן, חדרי כושר אורגניים - אבל על זה, בפעם אחרת).

"טראנק קלאב" (Trunk Club) אינה חברה חדשה - אבל היא אחד מסיפורי ההצלחה (והאקזיט) היותר מעניינים בהקשר של תרבות השופינג הווירטואלית החדשה. את החברה הקימה לפני 7 שנים ג'ואנה ואן-וולק, סטודנטית למינהל עסקים באורגון שמצפון לקליפורניה. ג'ואנה החליטה להנגיש את חוויית רכישת הבגדים על-ידי סטייליסטים לקהל הרחב באמצעות מודל שמאפשר להגיע להסכמים עם רשתות אופנה, לאמץ קודים של לבוש מחמיא ולהכיר את הלקוחות באופן וירטואלי.

הרעיון של "סטייליסטית בשלט רחוק" היה מעניין, אבל לא תפס מספיק כדי להפוך לחברת ענק. קרנות השקעה שהתעניינו ברעיון גייסו כמה שנים מאוחר יותר את בריאן ספאלי - בוגר מינהל עסקים מסטנפורד שהקים עם שותף את "בונובוס", חברת הלבשה וירטואלית לגברים שהתפרסמה בזכות העובדה שהחזירה לאופנת הגברים בעמק הסיליקון מכנסיים צבעוניים מאוד (ורודים, צהובים וירוקים) גם בסביבה עסקית.

ספאלי ניגש לעבודה על "טראנק קלאב" והציג מודל נגיש מאוד שמטרתו להגיע לכל צעיר וצעירה עם רצון לסטייל ומיעוט בזמן: הוא יצר תהליך שבמסגרתו כל לקוח חדש מקיים פגישה טלפונית או אישית באחד מה"קלאב האוסים" שהקים - מרכזי עיצוב ב-5 ערים מובילות בארצות-הברית - עם הסטייליסטית, ולאחר מכן מקבל הביתה בכל חודש קופסה ובה 3-6 פריטי לבוש מיוחדים שמתאימים לצרכים הייחודיים שלו.

הלקוח משלם על הפריטים את המחיר הנקוב שלהם ללא צורך להוסיף תשלום על ייעוץ הסטייליסטיים - ואילו החברה גוזרת את הקופון מההפרשים בין המחיר הנקוב למחיר המוסכם בסיטונאות עם החברה. כיאה לסטארט-אפ, הכול מלווה בממשק ידידותי, אפליקציה נחמדה והרבה סטייל.

החברה, שזכתה לפופולריות והפכה לרווחית לאחר שנתיים, נרכשה לאחרונה על-ידי נורדסטרום, אחת מרשתות הכלבו הגדולות בארצות-הברית. נורדסטרום, אגב, היא גם זו שהרחיבה את השירות משירות לגברים בלבד לכזה שמיועד גם לבנות המין היפה. השירות נחשב לפופולרי בעיקר בקרב מנהלים צעירים בחברות גדולות ובסטארט-אפים שנהנים מהקופסה המעוצבת שמגיעה לביתם.

מחירה של "קופסה סטייליסטים" כזו המגיעה הביתה אחת לחודש נע בין 300 ל-2,000 דולר, תלוי באופי הפריטים - והלקוח יכול לאשר את הבחירת האייטמים לפני שהקופסה נשלחת, וכן להחליף אותם אם הם לא "יושבים טוב". הסטייליסטיות, אגב, ניזונות מהפידבק על כל אייטם שהלקוח מספק כדי להתאים את הקופסה בחודש הבא.