נחשף ב"גלובס": "שלנו גרופ" תנסה לגייס בת"א עם הערת "עסק חי"

ההנפקה משקפת לחברת האפליקציות שווי של 600 מיליון ש' "אחרי הכסף" - למרות שטרם רשמה הכנסות ■  עודד קובו יזכה לשכר של 1.2 מיליון דולר

עם הערת "עסק חי" והפסדים בהיקף של 22 מיליון דולר מאז הקמתה, הנפקת "שלנו גרופ" (Shellanoo Group) של יזם האינטרנט עודד קובו והמיליארדר רומן אברמוביץ' מתקרבת לבורסה בת"א. אמש פרסמה חברת האפליקציות והאינטרנט, שדבר הנפקת החברה נחשף לאחרונה ב"גלובס", תשקיף מדף לקראת הוצאת המהלך לפועל.

מהתשקיף עולה כי גיוס ההון שלה צפוי להסתכם ב-95 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ-600 מיליון שקל "אחרי הכסף", בהובלת פועלים אי.בי.אי. בשלנו מציינים כי "לא נקבע יעוד ספציפי לתמורת ההנפקה והיא תשמש למימון פעילותה העסקית של החברה על פי החלטות הנהלת החברה ובכלל זה לצורך מימון הוצאות מחקר ופיתוח, מכירה ושיווק והנהלה וכלליות של החברה". עוד ציינו כי "בשלב זה אין בכוונת החברה לעשות שימוש בתמורת ההנפקה לצורך השקעה או רכישת חברות אחרות".

עוד עולה מהתשקיף כי דירקטוריון החברה אישר בימים האחרונים הסכמי העסקה חדשים לנושאי המשרה, בראשות עודד קובו (יו"ר ומנכ"ל), שעלות העסקתו צפויה לעמוד על 1.2 מיליון דולר - עיקר הסכום שכר לפי עלות חודשית של 92 אלף דולר, לצד הטבות נוספות בהן רכב והחזר הוצאות. ב-2015 שכרו של קובו בחברה התקרב ל-400 אלף דולר.

עלות השכר השנתית של ארבעת הסמנכ"לים שלצידו צפויה לנוע בטווח של 400-500 אלף דולר לכל אחד. אשתו של קובו, אתי עובדיה קובו, מועסקת במחלקת המדיה החברתית של החברה בעלות שכר חודשית של 13 אלף שקל.

התשקיף חושף כי את המחצית הראשונה של 2016 סיכמה שלנו בהפסד של 15 מיליון דולר, אחרי הוצאות הנהלה וכלליות של 8 מיליון דולר (בעיקר בגין הקצאת אופציות לעובדים), הוצאות מו"פ של 3.7 מיליון דולר והוצאות מכירה ושיווק של 3.3 מיליון דולר. ב-2015 הפסדיה עמדו על כ-6 מיליון דולר, ובסך הכל מאז החלה לפעול ההפסדים מצטברים ל-22 מיליון דולר.

לצד תזרים מזומנים שלילי, רואי החשבון מצרפים לדוחותיה "עסק חי" ומציינים כי "עיקר פעילותה של החברה ממומנת על ידי בעלי מניותיה" וכי המשך פעילותה "מותנה בגיוס כספים נוספים עד אשר תגיע לפעילות רווחית".

עוד עולה מהתשקיף כי חלקו של עודד קובו, עומד על 38% ממניות החברה ואברמוביץ' מחזיק ב-16% מההון (באמצעות חברת Ervington). שי עזרן, סמנכ"ל תפעול ועוזי רפאלי, סמנכ"ל טכנולוגיות, שניהם ממייסדי שלנו, מחזיקים ב-8% מההון כל אחד, וחיים ברבי מחזיק ב-6% מההון באמצעות קרן Mariona.

הערכת שווי של BDO זיו האפט המצורפת לתשקיף מעניקה לשלנו שווי של 177 מיליון דולר. שלנו ביצעה בעבר הקצאות פרטיות לכמה משקיעים: במסגרת זו גייסה 3.4 מיליון דולר ב-2014 לפי שווי חברה של 20 מיליון דולר לפני הכסף ובשנה שעברה גייסה 20 מיליון דולר לפי שווי חברה של 70 מיליון דולר לפני הכסף.

שלנו גרופ, שהוקמה באפריל 2014 והחלה בפעילות ארבעה חודשים לאחר מכן (במקור תחת השם מיוזיק מסנג'ר), מציגה ארבעה תחומי פעילות עיקריים: פיתוח אפליקציות מובייל בתחומים שונים; שירותים מקוונים (Internet Related Services); אפליקציות מובייל המשתמשות בטכנולוגיות בינה מלאכותיות (Interactive Artificial Intelligence), בו היא עושה שימוש בפלטפורמות של ענקיות האינטרנט גוגל, IBM, מיקרוסופט ופייסבוק לפיתוח מוצרים ותוכנות בתחום הבינה המלאכותית ומתבססת על תשלום דמי מנוי בגין השימוש באפליקציות הרלוונטיות; בנוסף, בסוף הרבעון השלישי של השנה החלה החברה גם במכירה מקוונת של תוספי תזונה.

בשלנו מסבירים כי החברה "אוספת ומנתחת מידע מכלל מוצריה על פעילות משתמשים, החל מתהליך רכישת המוצר ועד לשימוש היום-יומי, על-ידי איסוף מידע (אגרגציה) וניתוח של נתונים (אנליזה) מתוך רכיבים הקיימים במכשיר הסלולארי ובאמצעות התקשרות על חברות צד שלישי".

לפי שלנו, "פעילות זו מאפשרת לחברה לייצר תובנות כגון ביחס להעדפות משתמשים ולמגמות בשוק וכתוצאה מכך לשפר מוצרים קיימים ולטייב את יכולות ואמצעי השיווק". מודל ההכנסות שלה מבוסס על משתמשים ובחברה, המעסיקה כיום 60 עובדים, מעריכים כי היא תתחיל לרשום הכנסות ברבעון השלישי של 2016. עד כה שלנו השיקה 5 אפליקציות, ואחת נוספת צפויה בימים הקרובים, בהם יותר מ-11 מיליון משתמשים. בסך הכול לחברה 25 מוצרים בפיתוח והיא צופה כי תסיים את פיתוחם עד סוף 2017.