ההסתדרות: הוסרו העיכובים ביישום הסכם עובדי הקבלן

ההסכם נועד לאפשר את קליטתם של 10-15 אלף עובדים זמניים, עובדי ניקיון, עובדים במקצועות פרא-רפואיים ועובדים סוציאליים, שהועסקו במטרה להוזיל את עלויות העסקתם

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

הוסרו עיכובים ביישום ההסכם לקליטת עובדי קבלן שנחתם  ביולי 2015 בין האוצר להסתדרות, כך הודיעה היום (ד') ההסתדרות.

ההסכם נועד לאפשר את קליטתם של 10-15 אלף עובדים זמניים, עובדי ניקיון, עובדים במקצועות פרא-רפואיים ועובדים סוציאליים, שהועסקו באמצעות חברות קבלן, תאגידי בריאות, עמותות וגופים שונים במטרה להוזיל את עלויות העסקתם.

העיכובים נוצרו כתוצאה מקשיים ביורוקרטיים בתיאום בין הגורמים השונים המעורבים בהעסקת העובדים ובתקצובם.

בעקבות פגישות שנערכו בימים האחרונים בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון הודיעה ההסתדרות היום כי כ-500-700 עובדים ארעיים בבתי החולים הממשלתיים, ייקלטו עד סוף השנה בהעסקה ישירה בבתי החולים. מדובר בפעימה ראשונה מתוך תכנית לקליטת עובדים ארעיים בבתי החולים הממשלתיים. הנתונים המדויקים על מספר העובדים הארעיים - אחיות, עובדים סוציאליים, רנטגנאים ועובדי מעבדות - אינם ברורים אך להערכת ההסתדרות מדובר על בין 4,000 ל-5,000 עובדים, המועסקים כיום באמצעות תאגידי בריאות שבבעלות בתי החולים.

בנוסף אומרים בהסתדרות כי עד סוף השנה יועברו כ-500 עובדי ניקיון המועסקים על-ידי קבלני כוח אדם בבתי החולים אסף הרופא, פוריה, שער מנשה ואיכילוב להעסקה ישירה על-ידי בתי החולים.

כמו כן סוכם על קליטתם של 762 עובדים סוציאליים ברשויות המקומיות בהעסקה ישירה ועוד כ-300 תקנים בגל עתידי. לגבי עובדים שיישארו מועסקים בעמותות רווחה ובריאות סוכם כי יוחל צו הרחבה בין כחלון וניסנקורן כי שר העבודה והרווחה חיים כץ יפרסם עד סוף השנה צו הרחבה שמחיל את הזכויות של עובד סוציאלי בשלטון המקומי גם על עובדים סוציאליים בעמותה ובהן תוספת ותק והתקדמות בדרגות וזכויות סוציאליות משופרות ובהן דמי הבראה מוגדלים והפרשות מעביד לפנסיה גבוהות יותר. להערכת ההסתדרות משמעות התוספות היא ייקור עלות ההעסקה של עובד סוציאלי בכ-20% בממוצע.