כחלון על שכר הבכירים: "נוודא שלא תהיה השתוללות ונהנתנות"

שר האוצר הגיב להחלטת בג"ץ לדחות העתירה נגד חוק שכר הבכירים: "טוב היה אילו בכירי המערכת הבנקאית היו מפנימים את הצורך בריסון עצמי"

משה כחלון / צילום מסך
משה כחלון / צילום מסך

שר האוצר משה כחלון מברך על החלטת בג"ץ בעתירה בעניין שר הבכירים. "אני שמח על ההחלטה של שופטי בג"ץ שלא להתערב בחוק להגבלת שכר הבכירים", אמר הערב כחלון, "אני מצר על כך שהעתירה בנושא הוגשה מלכתחילה וטוב היה אילו בכירי המערכת הבנקאית היו מפנימים את הצורך בריסון עצמי".

החלטת בג"ץ ניתנה לאחר דיון בעתירה של איגוד הבנקים וחברות הביטוח נגד החוק. הרכב של 7 שופטים בראשות הנשיאה, מרים נאור, קבע כי הסעיף בחוק שמגביל את השכר הגבוה בחברה לפער מסוים מן השכר הנמוך, לא יבוטל. עם זאת, השופטים הורו לגבש פתרון על מנת שמגבלת השכר לא תחול על זכויות פנסיוניות שכבר נצברו. 

יוזמת הגבלת שכר הבכירים בחקיקה החלה בתקופת כהונתו של יאיר לפיד. כחלון החליט להמשיך ביוזמה ואף נעתר לפניית חברי כנסת בראשות שלי יחימוביץ' והסכים ברגע האחרון להנמיך את תקרת השכר המרבית מ-3.5 ל-2.5 מיליון שקל ולהוסיף מגבלה שאינה מאפשרת להעלות את שכר הבכירים ליותר מ-35 פעמים השכר הנמוך ביותר המשולם בפירמה.

"לצמצום שכר הבכירים המופקע במערכת הפיננסית, יש השפעה ישירה על צמצום פערים הנובעים מהצמדות שכר אחרות", אמר הערב שר האוצר. "מאז כניסתי לתפקיד אנחנו עסוקים בצמצום הפערים החברתיים שהלכו ונפערו בחברה הישראלית".

כחלון שב והבהיר כי היוזמה לא נועדה לפגוע בשכר והטבות שכר שבכירים קיבלו בעבר. "שיהיה ברור, מעולם לא הייתה כל כוונה למשרד האוצר בראשותי לפגוע בזכויות עבר שנצברו כדין. בכל מקרה שבו תהיה השתוללות ונהנתנות על חשבון הציבור בכוונתנו להתערב על מנת להחזיר אמות מידה של סבירות ושיקול דעת".