חופשי ומאושר: דן כהן, שופט שקיבל שוחד, יוצא מהכלא

כהן, שהודה בקבלת שוחד במיליוני שקלים מסימנס, קיבל הפחתה של שליש בעונשו וייצא מהכלא בשבוע הבא לאחר פחות מארבע שנים ■ הסיבה: "מחלה קשה"

דן כהן / צילום: תמר מצפי
דן כהן / צילום: תמר מצפי

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר החליטה היום (ה') על שחרורו המוקדם של דן כהן, שופט המחוזי לשעבר שהורשע בקבלת שוחד במסגרת פרשת חברת החשמל-סימנס. הנימוק העיקרי להחלטה היא מצבו הבריאותי הקשה של כהן. 

דן כהן (74) הוא משפטן מוערך, שהגיע עד לתפקידו שופט מחוזי בבאר-שבע אך בהמשך מאס בעיסוקו כשופט ופרש מתפקידו. כהן פנה לעסקים שונים במגזר הפרטי וב-1991 הוא מונה לדירקטור בחברת החשמל, אך לפי הרשעתו - הוא מעל בתפקידו. 

כהן הורשע בספטמבר 2013 בשני אישומים שונים הנוגעים לתפקודו כדירקטור בחברת החשמל סביב סוף שנות ה-90. הפרשה המרכזית בכתב האישום נוגעת לקבלת שוחד בסך מעל מיליון יורו מחברת סימנס, בתמורה לדחיפת ענייניה של סימנס בדירקטוריון חברת החשמל, לצורך הבטחת זכייתה במכרז רכש טורבינות בעלות של מאות מיליוני דולרים. מדובר באותה פרשה שבגינה הועמדו לאחרונה שישה בכירים נוספים בחברת החשמל בעבר ובהווה לדין.

סעיף נוסף בהרשעתו של כהן נגע לבריחתו מהארץ לפרו, שם שהה בשנים 2005 עד 2013 במסגרת ניסיונו לחמוק מהדין. 

ההרשעה הושגה בעקבות הודאתו של כהן באישומים בהסדר טיעון שהושג עימו לאחר שהוסגר לישראל מפרו ב-2013. כהן נשפט ל-6 שנות מאסר, וריצה בפועל פחות מארבע שנים. 

בחודשים האחרונים הגיש כהן בקשה לשחרור מוקדם עקב מחלה קשה. הבוקר הוחלט שמצבו הבריאותי מצדיק את שחרורו המוקדם. הוא צפוי להשתחרר מהכלא בשבוע הבא.