צפו: הכביש המהיר החדש שיפחית דרמטית פקקים בצפון

בסוף החודש יפתח מחלף עילבון בכביש 65 ■ אחד מ-8 מחלפים חדשים בכביש 65/68 - בהשקעה של 1.2 מיליארד שקל ■ צפו בוידאו

מקטע כביש דו נתיבי דו מסלולי חדש במחלף קדרים החדש כביש 65 / צילום: חברת נתיבי ישראל
מקטע כביש דו נתיבי דו מסלולי חדש במחלף קדרים החדש כביש 65 / צילום: חברת נתיבי ישראל

בשורה לנהגים בצפון הארץ: משרד התחבורה וחברת נתיבי ישראל הכריזו על פתיחתו של מחלף עילבון החדש בכביש 65, המחבר את מישור החוף והגליל. בנוסף נפתח לתנועה קטע אחרון בכביש כדרך דו סטרית במסגרת הפרויקט להרחבתו.

מנתיבי ישראל נמסר כי בחודש הקרוב יתבצעו עבודות תשתית נוספות לאורך התוואי. הפרויקט כולו יחנך בסוף החודש, עם השלמת העבודות, במעמד שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ומנכ"ל חברת נתיבי ישראל .

מחלף עילבון החדש יבטל את צומת הכניסה לעילבון. המחלף יאפשר כניסות ויציאות בטוחות ומהירות לכביש 806 לעילבון ויישובי הסביבה. בנתיבי ישראל צופים כי פתיחת המחלף תקל באופן משמעותי על עומסי התנועה שאפיינו את האזור. המחלף כולל שתי כיכרות וגשר באורך של 54 מטרים. בנוסף, קטע הכביש החדש שייחנך יאפשר נסיעה בכביש דו מסלולי באורך של כ-2.5 ק"מ בין מחלף עילבון למחלף מסד-רביד .

פתיחת המחלף החדש התבצעה במסגרת הפרויקט הענק להרחבת כביש 65/85. הפרויקט כלל שדרוג מסיבי של התוואי ממחלף גולני עד לצומת עמיעד, במטרה ליצור חיבור תחבורתי מהיר בין הפריפריה למרכז. הציר המהווה עורק ראשי לצפון, הורחב במסגרת העבודות לכביש דו-נתיבי דו-מסלולי באורך כולל של 27.5 ק"מ .

לאורך התוואי החדש תוכננו שמונה מחלפים חדשים, לצורך מענה בטיחותי למשתמשי הדרך וגישה נוחה לישובים לאורך הציר. הפרויקט, שנבנה בהשקעה של 1.2 מיליארד שקלים נחשב כפרויקט ירוק שבמסגרתו בוצע שיקום נופי, והוקמו מערכות גשרים מעל הנחלים עמוד, צלמון ועכברה שיזרמו מחדש לראשונה ושוקמו לטובת המטיילים .