מודי פרידמן עוזב את תפקידו כמנכ"ל RGE

פרידמן ימשיך לשמש כיו"ר ערוץ 10 - בינתיים ■ מחליפיו ב-RGE - שני המשנים למנכ"ל

מודי פרידמן, מנכ"ל RGE, בעלת השליטה בערוץ 10, עוזב את תפקידו. פרידמן משמש גם כיו"ר ערוץ 10, ומהקבוצה נמסר כי הוא ימשיך בתפקיד זה. גורמים בסביבת RGE אמרו היום ל"גלובס" כי פרידמן יתמקד כעת יותר בערוץ 10 ובמיזוגו לתוך RGE, משום שללא זאת אין לערוץ עתיד. מי שיובילו את הקבוצה בשלב זה הם שני המשנים למנכ"ל, ירון שגב ואור רם.

קבוצת RGE, בעלת ערוצי ספורט 5, ערוץ הילדים וערוץ לוגי, רכשה את השליטה בערוץ 10 לפני יותר משנה. פרידמן, שמשמש כמנכ"ל הקבוצה, מונה אז ליו"ר הערוץ, לאחר שבעבר שימש כמנכ"ל הערוץ. בין פרידמן, אדם דעתן וכאמור גם בעל ניסיון בניהול הערוץ, לבין מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי נוצרו תוך זמן קצר חיכוכים בנושאים שונים, כמו תוכנית קיצוצים נרחבת שביקשו בעלי השליטה לבצע בערוץ. המתיחות באה לידי ביטוי באופן חריף גם בפרשת מינויו של רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10. אנשי RGE תמכו במהלך, בעוד ורשבסקי התנגד לכך, יחד עם נציגי הציבור שיושבים בדירקטוריון חברת החדשות.

פרידמן מונה למנכ"ל ערוץ 10 ב-2002, על ידי בעל השליטה אז, יוסי מימן. הוא יצא למסע של רכישת טאלנטים מערוץ 2 בסכומים גבוהים, דבר שלא עלה יפה בשלב הראשון והוביל את הערוץ למשבר. כך, ב-2004 עזב פרידמן את תפקידו וסיים את הקדנציה הראשונה שלו בערוץ. ב-2005 שב פרידמן לקדנציה שנייה כמנכ"ל הערוץ, והפעם הוביל מלחמה בערוץ 2 באמצעות תוכניות גרנדיוזיות. ההצלחה הגדולה בעידן שלו הייתה הבאתה של "הישרדות" - תוכנית ריאליטי בסדר גודל שעד אז לא נראה בארץ.

בשנת 2008 עזב פרידמן שוב, הצטרף ל-RGE, והסיבוב השלישי שלו בערוץ, הפעם כיו"ר, יצא לדרך עם הרכישה בקיץ שעבר. כעת, כאמור, נראה שגם הקדנציה הזאת עומדת בפני סיום. ב-RGE, שנמצאת בבעלות לן בלווטניק, אביב גלעדי ומשפחת רקנאטי, אישרו את דבר עזיבתו של פרידמן.