אגוד: לשקול מימוש רווחים בסקטורים הרגישים להעלאת ריבית

בלאומי ממליצים על חשיפה מנייתית ממוצעת: "לאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ" ■ בשני הבנקים סבורים כי המדיניות המוניטרית המרחיבה תימשך

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

הבורסה בת"א סיימה אתמול בירידות שערים של 0.2% ויותר, אך בסיכום שבועי מדד ת"א-25 עלה ב-0.9%.
מתחילת השנה ירד המדד ב-4.6%, לאחר עלייה של כ-4% בשנת 2015.

כלכלני בנק לאומי ממשיכים להמליץ בסקירת סוף השבוע שלהם על חשיפה מנייתית ממוצעת. "במבט קדימה, צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. בתרחיש זה, לא צפויות עליות שערים חדות במדדי המניות העיקריים בעולם. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ", לדבריהם.

הכלכלנים חוזרים ומדגישים, כמו בכל הסקירות שלהם בחודשים האחרונים, כי "קיימת חשיבות גבוהה למתן דגש על איזונים נכונים בין נכסי סיכון (מניות, סחורות, אג"ח קונצרני) לבין רכיבי הנזילות והאג"ח הממשלתי המהווים 'כרית ביטחון' בתיק ההשקעות, לצורך שמירה על רמת סיכון סבירה בתיק".

לדברי כלכלני לאומי, "קצב הצמיחה הגלובלי צפוי להסתכם השנה בשיעור חיובי אך נמוך, בדומה לזה של שנת 2015. מבין גורמי הסיכון לצמיחה הגלובלית נציין את האפשרות של התפתחויות שליליות בכלכלה הסינית, וכן את אי הוודאות הכלכלית בנוגע לאופן יציאת בריטניה מהאיחוד האירופי. שינויים בהערכות לגבי תוואי הריבית בארה"ב, כמו גם בהתפתחויות לקראת הבחירות שם, עשויים להיות במוקד תשומת הלב של המשקיעים בחודשים הקרובים".

למרות שבשוק חוששים מסוף המדיניות המרחיבה של בנקים מרכזיים בעולם, בלאומי מעריכים כי "המדיניות המוניטרית בשווקים העיקריים בעולם תוסיף להיות מרחיבה מאוד בטווח הנראה לעין, כאשר קצב העלאות הריבית בארה"ב צפוי להיות מתון. הבנקים המרכזיים של אירופה, בריטניה ויפן, צפויים להמשיך ולפעול באגרסיביות כדי לתמוך בפעילות הכלכלית במדינות אלו. ככלל, סביבת הריבית הנמוכה בעולם תורמת לגידול במינוף משקי הבית והפירמות, וכתוצאה מכך לעלייה הדרגתית במכלול הסיכונים הפיננסיים".

באשר לשוק האג"ח הממשלתיות, בלאומי מציינים כי המחירים בעולם נמצאים ברמה גבוהה מאוד. לדבריהם, תמחור זה נובע מהציפיות להמשך העמקה של המדיניות המוניטרית המרחיבה בעולם, כאמור, והם ממליצים על מתן עדיפות לאג"ח קונצרני על פני אג"ח ממשלתי. בשוק האג"ח הקונצרני, הן בחו"ל והן בישראל, הם ממליצים להתמקד באג"ח איכותיות בדירוגים גבוהים חלף הדירוגים הנמוכים, עקב מרווחי הסיכון הנמוכים ששוררים בדירוגים אלו.

אגוד: לשקול מימוש רווחים לסקטורים הרגישים להעלאת ריבית 

גם כלכלני בנק אגוד סבורים כי האפיק המנייתי מועדף, וזאת כי גם באגוד סבורים כי המדיניות המוניטרית בשווקים תמשיך להיות מרחיבה לטווח הארוך. לדבריהם, "למרות שגברו הסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה, רמת הריביות צפויות להיוותר נמוכות בטווח הבינוני-ארוך, מה שממשיך לתמוך באפיק המנייתי כאמור".

באגוד ממליצים על חלוקה שווה בין ישראל לחו"ל תוך העדפה להשקעה סקטוריאלית ו"תיבול" תיק ההשקעות בבחירה סלקטיבית של מניות. מבחינת החשיפה הכללית למניות ממליצים בתיק המייצג על 18% ובתיק הספקולטיבי - 32%. מומלצת השקעה במניות גלובליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים וכן להיחשף לדולר גם באמצעות האפיק המנייתי.

על רקע העלייה בסיכויים להעלאת ריבית בארה"ב עד סוף השנה, בבנק ממליצים לשקול צמצום/מימוש רווחים לסקטורים הרגישים להעלאת ריבית - נדל"ן מניב, תשתיות, צריכה בסיסית ומניות דיבידנד, אם כי יש מקום לאחזקה מסויימת כחלק דפנסיבי בתיק בסקטורים אלו, הם מציינים. התיק לזהב בראיה לטווח ארוך בהתאם לסיכון התיק כהגנה.