הצביעו בסקר: עובדי הראל נגד ההסתדרות - אותנטי, לחץ מלמעלה?

עובדי חברת הביטוח הראל הפגינו נגד כוונת הסתדרות העובדים להתערב ביחסי העבודה בחברה:  "לא מכניסים זרים לבית" ■ ההסתדרות: "מסע מתוזמר ומכוון מלמעלה" ■ מי צודק?

כמה מעובדי חברת הביטוח הראל הפגינו הבוקר (א') נגד כוונת הסתדרות העובדים להתערב ביחסי העבודה בחברה. ההפגנה התקיימה בכניסה לבית הראל, באזור הבורסה ברמת גן.

לדברי העובדים המפגינים, ההסתדרות פועלת לגיוס החתימות הדרושות להקמת ועד יציג והדבר מעורר התנגדות חריפה בחברה, עקב חשש להכפפה להסכמים קיבוציים. העובדים המפגינים טענו, כי מעורבות ההסתדרות עלולה לפגום במה שהם מגדירים "היחסים המצוינים בין ההנהלה והעובדים" ו"תערב אינטרסים פוליטיים זרים בדיונים על יחסי העבודה בחברה המשפחתית". העובדים הניפו שלטים עליהם נכתב: "לא מכניסים זרים לבית", "הראל משפחה אחת" ו"אף אחד לא יהרוס לנו את הבית".

לפי הודעה ששלח משרד יחסי הציבור שפועל למען העובדים המפגינים, כמחצית מעובדי החברה חתמו עד כה על טפסי התנגדות להתערבות ההסתדרות. 

אילן צור, עובד במחלקת הסדרים וממובילי המאבק: "להראל יש DNA ייחודי והתערבות חיצונית של גוף פוליטי, עם ריח של שחיתות, שייכנס לנו הביתה, עלול לפגוע בכולנו. ההטבות שיש היום לעובדים בהראל ניתנו ללא מאבק כוחני ומעורבות של ההסתדרות עלולה לפגוע בנו, לטובת אינטרסים זרים. אנחנו מאמינים שרוב העובדים מתנגדים לכניסת ההסתדרות לחברה ולא ניתן למיעוט קולני למכור את כולנו ולתת לכוחות זרים להשתלט על החברה".

עמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות, מסר ל"גלובס" בתגובה: "יש כאן מסע מתוזמר ומכוון מלמעלה כנגד התארגנות העובדים, כפי שראינו גם בחברות אחרות. ישאל השואל, איך יכול להיות שעשרות עובדים משוחררים באמצע היום, על חשבון שעות העבודה, כדי להביע מחאה 'ספונטנית'  כנגד רצון טבעי להתאגד?"

- הם טוענים שמחצית מהעובדים כבר חתמו נגד התערבות ההסתדרות. 

"הם הקימו דף פייסבוק מפוברק, אין להם חתימות אותנטיות, גם אם אתה תחתום שם לצורך העניין הם יספרו אותך כמתנגד להתערבות ההסתדרות. אנחנו יודעים שבכירים בחברה לחצו על העובדים לרדת למטה להפגין, האמת בעניין זה עוד תתגלה. הפעילים בחברה שהולכים עם ההסתדרות נחושים להמשיך בדרכם והתמיכה בדרכם גוברת מיום ליום".

להלן תמונות שצולמו היום בהפגנת העובדים בהראל: