השף רפי כהן, בעלי מסעדת "רפאל", הורשע בתקיפה חובלנית

השף תקף מלצר לאחר שסבר שהוא גונב אוכל מהמסעדה ■ הכה אותו באגרופו בפניו, כשהוא מקלל אותו ומכנה אותו 'גנב', וקרא לעברו "אל תדרוך יותר במסעדה שלי, אני אקבור אותך אם תכנס לשם"

המסעדן רפי כהן, הבעלים והמנהל של מסעדת "רפאל", הורשע היום (ב') בבית המשפט השלום בת"א בעבירה של תקיפה חובלנית, אולם זוכה מחמת הספק מעבירת איומים.

המתלונן על כהן, אשר פרי, עבד במסעדה כמלצר. במסעדה מותקנות מצלמות אבטחה וכהן צפה במתרחש במסעדה בהיותו בביתו ואף בטלפון הנייד שלו. בעת עבודתו של המתלונן במסעדה הוא היה בעל רישיון לעריכת-דין, עבד בעבר כעו"ד, והמתין להשלמת הליכי גיוס לתביעה המשטרתית, בה הוא עובד מאז ינואר 2013 ועד היום (ולכן הוגש ונוהל תיק זה על-ידי הפרקליטות ולא על-ידי מפלג תביעות).

לפי המיוחס לשף כהן בכתב האישום, ביום האירוע עבד המתלונן (פרי) במסעדה במשמרת בוקר וצהריים, ובסיום העבודה קיבל את אישורו של מנהל המשמרת לארוז ולקחת הביתה את מנת האוכל שהוכנה עבורו. כהן, ששהה בביתו וצפה במתרחש באמצעות מצלמות האבטחה, ראה את המתלונן אורז את מנתו, סבר כי הוא גונב מזון מהמסעדה, ומיהר להגיע למסעדה.

לפי כתב האישום, "המתלונן יצא מהמסעדה בשעה 17:40 או סמוך לכך, והנאשם ניגש אליו וניסה לחטוף מידיו תיק גב בו החזיק. המתלונן ביקש מהנאשם להפסיק ומשך את התיק חזרה, ואז החל הנאשם להכות באגרופו את המתלונן בפניו, כשהוא מקלל אותו ומכנה אותו 'גנב'. רק לאחר שהמאבטח התערב, חדל כהן ממעשיו וחזר לרכבו, כשהוא צועק לעבר פרי ומאיים - 'אל תדרוך יותר במסעדה שלי, אני אקבור אותך אם תכנס לשם, אני אתבע אותך על חצי מיליון שקל', וכן איים ש'יחסל לו את הקריירה'.
המתלונן נחבל, סבל מסחרחורות, כאבים והקאות, ופנה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

כהן טען, מנגד, כי אמנם היה ריב בין המתלונן לבינו, אך כפר בתקיפת פרי.

בית המשפט קבע, כי "עדות המתלונן עשתה רושם מהימן" וקיבל אותה הלכה למעשה. השופט עידו דרויאן כותב: "אני מבכר לחלוטין את גרסת המתלונן וקובע כי מהלך האירוע היה כדבריו - הנאשם תקף את המתלונן באגרופים בפניו, לאחר שניסה ליטול מידיו את התיק בכוח, כמתואר בכתב האישום. 'החבלה' שנגרמה למתלונן התמצתה גם לדבריו בכאבים וסחרחורות עד בחילה והקאה. מדובר אפוא ב'חבלה' כמשמעותה בחוק העונשין, הכוללת גם 'מכאוב' עובר שאינו קבוע. כאבים וסחרחורות כאלה הם בוודאי 'ממשיים', ודי בקיומם הנלמד מדברי המתלונן האמינים כדי לבסס יסוד זה של גרימת חבלה של-ממש במעשי הנאשם". 

(פ 35318-08-14)