בעקבות נאום בכירת הפד: וול סטריט ננעלה בעליות שערים

בכירת הפד בריינארד: "יש להמתין עם העלאת הריבית" ■ מצבה הרפואי של הילארי קלינטון מגביר את אי-הוודאות בשווקים ■ נעילה שלילית באירופה

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

לאחר נאומה של בכירת הפד בריינרד אשר אמרה כי על הבנק הפדרלי להמתין עם העלאת הריבית בחודשים הקרובים, המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים של עד 1.7%, זאת לאחר פתיחה שלילית שתאמה את המגמה בבורסות אירופה. בסיום המסחר ביום שישי האחרון ננעלו בורסות ארה"ב בירידות שערים חדות. הנפילה הגיעה, ככל הנראה, בעקבות הבנה בשווקים שקיים סיכוי גבוה מהצפוי להעלאת ריבית בפגישת הפד ב-21-22 בספטמבר. 

טראמפ תוקף את ילן: "צריכה להתבייש במה שהיא מעוללת למדינה"

 

לאחר הביקורת הצוננת שנשמעה מפיו של אריק רוזנגרן, נשיא הפד של בוסטון, אשר הזהיר מפני השתהות בתהליך העלאת הריבית, חברת הפד לאל בריינארד, נקטה בעמדה שונה לחלוטין. בריינארד שנשאה את דבריה הערב בשיקגו אמרה כי יש להמתין עם העלאת הריבית: "המדיניות המוניטרית צריכה להיות מותאמת ל'נורמאלי החדש של היום'. עלינו להתחשב במתרחש בשווקים הבינלאומיים".

בריינארד אמרה עוד כי "לאור ההאטה בצמיחה ובאינפלציה באירופה וביפן, על הבנק הפדרלי לנקוט משנה זהירות במדיניות המוניטרית שלו". בצד החיובי, בריינארד ציינה כי ישנה התקדמות לעבר היעד האינפלציוני של הפד וגם ציינה את השיפור שנרשם בשוק העבודה.

נושא נוסף המעיב על הוודאות בשווקים הוא מצבה הבריאותי של המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב, הילארי קלינטון, אשר עברה אירוע רפואי אמש במהלך אירוע זכרון לאירועי ה-11 בספטמבר בניו-יורק. כעת, קיים חשש שהקמפיין של הפייבוריטית במירוץ לנשיאות יספוג פגיעה קשה מהאירוע. לדברי עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מצבה הבריאותי של קלינטון מוסיף גורם של אי ודאות לשווקים, מה שעלול לגרום להמשך התנודתיות בטווח הקצר.

לאחר שירד אתמול, מחיר הנפט   ננעל בעליות קלות. לאחרונה גברו הסברות כי תיתכן הקפאת תפוקה מצד היצרניות הגדולות בשוק, אך מומחים מתריעים כי גם הקפאה כזו לא תעזור במאמץ לייצב ולהעלות את המחירים, שכן רמות התפוקה שקיימות היום גבוהות מאוד ואף מתקרבות לרמות השיא אי פעם.

 

מניות במוקד

מניות חברות התרופות ריכזו עניין, כאשר הסיבה לכך יכולה להיות האירוע שעברה קלינטון. כזכור, קלינטון הבטיחה לרסן את מחירי התרופות בארה"ב, ובין היתר ביקרה קשות את חברת מיילן  על הפקעת המחיר של תרופת ה-Epipen שמייצרת החברה. החשש לעתידו של קמפיין קלינטון יכול לבשר על עדנה מסוימת לחברות אלה.

מניית פריגו  זינקה על רקע הידיעה כי קרן Starboard Value רכשה 4.6% מהון המניות של החברה. הקרן ידועה כמשקיעה אקטיביסטית וצפויה לדחוק בחברה להתמקד מחדש בעסקי הליבה שלה.

ענקית הטבק פיליפ מוריס  זכתה לשדרוג מבנק ההשקעות גולדמן סאקס, שהעלה את ההמלצה על מניית החברה מ-"נייטרלית" ל-"קנייה".

יצרנית מכוניות היוקרה טסלה   הודיעה על שדרוג במערכת הטייס האוטומטי ברכביה. 

חברת האם של גוגל, אלפאבית  הכריזה שיצרה, בשיתוף פעולה עם ענקית התרופות סאנופי , קרן משותפת של כ-500 מיליון דולר שיוקדשו למציאת פתרונות וטיפולים עבור מחלת הסכרת.

מועדון הכדורגל מנצ'סטר יונייטד, הנסחר בניו יורק תחת הסימול MANU, פרסם את דוחותיו הפיננסיים לשנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני 2016. הקבוצה רשמה רווח שיא של 685 מיליון דולר בעונת הכדורגל האחרונה, 2015/2016. הרווח התפעולי באותה תקופה עמד על 255 מיליון דולר.

מניית כיל , הרשומה גם בארה"ב, נסחרה על רקע התפטרותו של המנכ"ל, סטפן בורגס, ייתכן בעקבות חשד להטרדה מינית כלפי עובדת בכירה בחברה. כיל הודיעה על מינויו של אשר גרינבאום כממלא מקום מנכ"ל החברה. בשוק האשלג בו פועלת כיל נרשם היום אירוע משמעותי, כאשר פוטאש ואגריום הודיעו שיתמזגו לכדי חברת ענק בשווי 36 מיליארד דולר.