מסתמן: מכרז מחיר למשתכן יפורסם בחודשים הקרובים בת"א

למרות הצהרות חוזרות שמחיר למשתכן איננה תוכנית שתחול על תל אביב, ייתכן ומכרז במסגרת התוכנית הממשלתית יפורסם בחודשים הקרובים בעיר ■ המכרז עשוי לכלול כ-100 דירות בלבד בשכונת קריית שלום

נדל"ן / צילום: שאטרסטוק
נדל"ן / צילום: שאטרסטוק

למרות הצהרות חוזרות ונישנות שמחיר למשתכן איננה תוכנית שתחול על העיר תל אביב-יפו, ייתכן ומכרז במסגרת התוכנית הממשלתית יפורסם בחודשים הקרובים בעיר.

מדובר במכרז שעשוי לכלול כ-100 דירות בלבד, חלק מתוכנית לבניית כ-600 יחידות דיור בשכונת קריית שלום שבדרום העיר. מדובר בתוכנית בה עיקר המגרשים נמצאים בבעלות פרטית, אך מגרש אחד, הכולל כאמור כ-100 יחידות דיור, ישווק על ידי המדינה. 

חשוב לציין שעדיין מוקדם לקבוע את מועד השיווק או את התנאים שייקבעו במסגרת המכרז משום שמדובר רק בתוכניות שהוגשו במסגרת תוכנית העבודה של רשות מקרקעי ישראל למתחם. עם זאת, במידה והמדינה תפרסם מכרז בשכונה,  מכיוון שכל המכרזים אמורים להיות במסגרת מחיר למשתכן, גם מכרז זה ייכלל במסגרת התוכנית.

מכיוון שבמשרד האוצר ובמטה הדיור נחושים להגיע ליעד שהציבו בכל הנוגע לשיווק מכרזי מחיר למשתכן לכל הזכאים, כל תוכנית שמבשילה מוקצת לתוכנית. במקרה של תל אביב, כמו במקרה של המכרז ברעננה למשל, גם בו נכללו רק מספר מועט של יחידות דיור, הזוכים במכרז יקבלו מתנה משמעותית מהמדינה, בעוד ההשפעה של המכרז על השוק המקומי והמחירים תהיה אפסית.