בנק מזרחי טפחות שוב מגייס: עד 1.5 מיליארד שקל באג"ח

סדרת האג"ח החדשה קיבלה דירוג AAA (בסולם הדירוג המקומי) מחברת S&P מעלות

אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי  / צילום: תמר מצפי
אלדד פרשר, מנכ"ל בנק מזרחי / צילום: תמר מצפי

כחצי שנה לאחר שהשלים גיוס גדול של מעל ל-3 מיליארד שקל, מזרחי טפחות  מבצע גיוס אג"ח נוסף. הבנק פרסם באחרונה כי קיבל דירוג לסדרת אג"ח חדשה שינפיק (סדרה 44), וכי בכוונתו לגייס עד 1.5 מיליארד שקל.

סדרת האג"ח החדשה קיבלה דירוג AAA (בסולם הדירוג המקומי) מחברת S&P מעלות. בשנתיים האחרונות הפך מזרחי טפחות, בניהולו של אלדד פרשר, לשחקן בולט בשוק גיוסי האג"ח בשוק ההון, והוא גייס בתקופה קצרה יחסית, ובמספר הזדמנויות, אג"ח בהיקף של מיליארדי שקלים. הבנק גם גייס אג"ח מסוג קוקו (אג"ח בו במקרה של התדרדרות במצב הבנק, קיים מנגנון ל"תספורת" באג"ח).

מזרחי טפחות נהנה לרוב מביקושים גבוהים בהנפקות האג"ח שלו. המוסדיים צמאים להנפקות אג"ח, ובמיוחד לכאלה בדירוג גבוה כמו של הבנק. בשנה האחרונה חזרו כמעט כל הבנקים לגייס חוב בשוק ההון, אך מזרחי טפחות, שהוא השלישי בגודלו במערכת, מוביל בגיוסי האג"ח בשוק ההון בשנים האחרונות.

לגל גיוסי האג"ח מספר סיבות. ראשית, הבנק בולט בשיעורי צמיחה גבוהים בתיק האשראי, וגיוס האג"ח מסייע במימון אותה צמיחה. כמו כן, בשל שינויים רגולטוריים כגון הפחתת השימוש בפיקדונות של מוסדיים כמקור למתן אשראי, צריך הבנק לגוון את צד המקורות שלו במאזן, בין היתר באמצעות גיוס של פיקדונות קמעוניים וכן באמצעות גיוס אג"ח.