יציבות בסיום המסחר בבורסה: אופקו ומיילן בלטו לחיוב

מגמה חיובית בבורסות אירופה ובניו יורק ■ האם הפד יעלה את הריבית בארה"ב בשבוע הבא? ■ בנק דיסקונט בתוכנית פרישה נרחבת

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ד') ביציבות על רקע המשך התנודתיות בשווקים. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים, בעוד שהמסחר בניו יורק נפתח בעליות, וזו גם המגמה בבורסות אירופה.

 

בשווקים הפיננסיים ממשיכים לנסות ולהעריך האם הפדרל ריזרב יעלה את הריבית בפגישתו בשבוע הבא. לאחר הביקורת הצוננת שנשמעה מפיו של אריק רוזנגרן, נשיא הפד של בוסטון, אשר הזהיר מפני השתהות בתהליך העלאת הריבית, חברת הפד לאל בריינארד, נקטה בעמדה שונה לחלוטין, ואמרה כי יש להמתין עם העלאת הריבית.

מכל מקום, מנכ"ל בנק ג'יי.פי מורגן, ג'יימי דיימון, אומר שהפד צריך להעלות את ה ריבית בארה"ב - ומוקדם יותר מאשר מאוחר. "בואו רק נעלה את הריביות", אמר דיימון בדיון במועדון הכלכלי בוושינגטון. "הפד צריך לשמור על אמינות. אני חושב שזה הזמן להעלות את הריבית. בדרך-כלל זה דבר טוב, לא רע. חזרה למצב נורמלי היא דבר טוב".

 

החברים של ג'נט: בכירי הפד - ומה עמדתם בנושא הריבית

ועדת שרים לתיקוני חקיקה אישרה אתמול את הצעותיו של שר האוצר משה כחלון , במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018, לאחר שאלה אושרו בממשלה. תוספת התקציב המוקצת לכלל הצעדים היא מעל 1.5 מיליארד שקל. הוועדה התמקדה ב-3 נושאים עיקריים: הסדרת ההימורים , מצבם הכלכלי של זכאי קצבאות הנכות והרחבת קצבאות ההשלמה לקשישים.

בנק דיסקונט  יצא בתכנית פרישה מוקדמת חדשה, הכוללת פרישה מרצון של 500 עובדים בשנים הקרובות. מרבית התוכנית תיושם עד סוף השנה, כך שלפי הערכות כ-300 עובדים יפרשו עוד ב-2016. עלות התוכנית היא 510 מיליון שקל, מתוכם 60 מיליון שקל כבר הופרשו בדוח הרבעון הראשון.

ננו דיימנשן  הודיעה היום כי סיפקה את מדפסת ה-DragonFly2020 מתוצרת החברה ל-Fathom, לקוח בטא ושותף עסקי המתמחה בייצור והדפסת תל ממד. זוהי המסירה הראשונה של מדפסת החברה בארה"ב. ההכנסות מעסקה זו יוכרו על ידי החברה החל מהרבעון הרביעי לשנת 2016, וכן בשנת 2017.

פריגו  זינקה בימי המסחר האחרונים על רקע רכישת מניות החברה על ידי קרן סטארבורד האקטיביסטית, אולם בגולדמן זאקס ההמלצה למניית פריגו היא "מכירה", והאנליסטית ג'יימי רובין כותבת שכל הפעילויות של פריגו סובלות כרגע מ"רוחות נגדיות". מנגד, בדויטשה בנק נשארת בהמלצת "קנייה" ו"מסכימים שהמניה מוערכת בחסר".

ההתנגשות בין הפיקוח על הביטוח לאי.די.בי הגיע היום לישורת האחרונה כשנראה שבית המשפט יתיר לחברה לשעבד 4.99% ממניות כלל ביטוח לטובת אג"ח סדרה י"א של החברה. בסיומו של יום תוכל אי.די.בי לפרוע כבר בשבוע הבא את ההלוואה לבנק הפועלים שעומדת על 90 מיליון שקל. לכתבה המלאה.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]