חדשות טובות לאפל: אזל המלאי של מכשירי האייפון 7 פלוס

אפל דיווחה כי כל המכשירים של האייפון 7 פלוס (עם המסך המוגדל) וכל המכשירים של האייפון 7 בצבע שחור מבריק אזלו מהמלאי עוד ביום שישי האחרון, ובינתיים לא יהיו זמינים למכירה בחנויות

אייפון 7, אפל, טים קוק, השקה / צילום: וידאו
אייפון 7, אפל, טים קוק, השקה / צילום: וידאו

חדשות טובות לענקית הטכנולוגיה אפל : רק שבוע חלף מאז ההשקה של דגמים החדשים, והחברה כבר מדווחת כי כל המכשירים של האייפון 7 פלוס (עם המסך הגדול מהרגיל) בכל הצבעים והמכשירים של האייפון 7 בצבע שחור מבריק אזלו מהמלאי עוד ביום שישי האחרון, ובינתיים לא יהיו זמינים למכירה בחנויות. 

הביקוש החזק למכשירים החדשים כצפוי הקפיץ את מניית חברה אמש (ד') בכ-3.5%, והיום המניה עולה בטרום מסחר בכמעט אחוז. 

ההזמנות המוקדמות של מכשירי האייפון 7 נפתחו ביום שישי האחרון, ימים ספורים אחרי ההשקה, כאשר הדגם של אייפון 7 בשחור מבריק (jet) בלט בפופולריות שלו. נציין כי החברה הודיעה שבניגוד לשנים הקודמות, היא לא תציג את נתוני המכירות המוקדמות, ולכן בינתיים קשה לומר האם מדובר בהצלחה מסחררת או מעט מדי מלאי.

לפני השקת הדגמים החדשים בשבוע שעבר הפרשנים היו חלוקים בדעתם אם אייפון 7 - שדומה מאוד לשני קודמיו בעיצוב החיצוני - מראה חדשנות אמיתית של אפל. "המומחים טעו: אייפון 7 ואייפון 7 פלוס הם שדרוג רציני, לא מינורי", אומר פטריק מורהד מחברת הייעוץ מור אינסייטס מעמק הסיליקון. זאת, בזכות שיפורים שנעים מהמעבדים והתצוגה לחסינות החדשה מפני מים ו'כפתור הבית' שמעוצב מחדש. "יש מעט מאוד מה לא לאהוב בטלפון הזה, אבל יש גם מעט מאוד מה לאהוב", אומר ג'פרסון וונג, שותף בכיר בחברת IBB קונסלטינג שמייעצת לחברות טק, מדיה וטלקום. "אייפון 7 אפילו עוד לא הגיע לשוק, והשוק כבר מביט מעבר לו - אל הגרסה הבאה".

 

השינויים לוכדי תשומת-הלב ביותר באייפון 7 - האוזניות האלחוטיות ומצלמה חדשה של שתי עדשות - יתבררו אולי כמבשרים של מהלכים רדיקליים יותר בשנה הבאה ומעבר לה, כטעינה אלחוטית וצגים משני צדי המכשיר. ייתכן שאפל ידעה שתפסיד בוויכוח על האוזניות האלחוטיות, אבל החליטה לצאת לדרך בכל זאת - בידיעה של מה שתוכל לספק בעתיד.