אושר: פטור מאגרות תעופה לכל הטיסות בשדה התעופה עובדה

הפטור הוענק בעקבות הצעת החלטה של השר ישראל כ"ץ, ומטרתו לעודד חברות תעופה זרות להפעיל טיסות לישראל

אושר: הענקת פטור מאגרות תעופתיות לכל הטיסות הממריאות והנוחתות בשדה התעופה עובדה. צעד זה מגיע במטרה לעודד חברות תעופה זרות להפעיל טיסות לישראל. הפטור הוענק בעקבות הצעת החלטה של שר התחבורה והמודיעין, ישראל כ"ץ.

לדברי כ"ץ, הפטור מאגרות בנמל התעופה עובדה יינתן עד להפעלתו של שדה התעופה על-שם אילן ואסף רמון, שבו יינתן פטור מאגרות למשך 3 שנים. שדה התעופה החדש רמון שבתמנע יחליף את שדה התעופה הישן של אילת, והוא צפוי להיפתח באפריל 2017.

יודגש כי המהלך מצטרף לקמפיין החורף של משרד התיירות, שיופעל גם השנה. במטרה להגדיל את מספר התיירים בעיר אילת ובעיקר בחודשי החורף, מסבסד משרד התיירות סכום של 45 אירו לכל תייר המגיע בטיסה ישירה לאילת. בשנה שעברה הגיעו לאילת כ-50 אלף תיירים בעונת החורף, כאשר היקף הסבסוד עמד על 7.5 מיליון שקל (מתוך 15 מיליון שקל שהוקצו לכך).

השנה נרשמו כבר 120 אלף מושבים לטיסות, והקצאת הסבסוד עומדת על 23 מיליון שקל.

למעשה, בחודשים ינואר-אוגוסט 2016 עברו בנמל התעופה עובדה כ-70 אלף נוסעים. מדובר בגידול של 163% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי גם חברת הלואו קוסט ריאן אייר, שלא טסה לנתב"ג, תמשיך להפעיל טיסות ישירות לאילת גם בחודשי החורף השנה. שדה התעופה בעובדה משמש כיום לקליטת חלק מטיסות השכר הבינלאומיות לאילת, בעיקר ממדינות אירופה כמו צרפת, הולנד, גרמניה ואיטליה וממדינות שונות במזרח אירופה.

הציפייה היא שביטול האגרות יעודד חברות לואו קוסט נוספות להגיע ארצה, כאשר אם חברות התעופה "יגלגלו" את הפטור מהאגרות לנוסעים, המשמעות היא הנחה משמעותית במחירו של כרטיס טיסה הלוך ושוב. מחד הוזלת מחירי הטיסות תועיל לעידוד התיירות, אולם מצדו השני של המטבע היא תגדיל את הפער מול מחירי המלונות באילת ומחירי מוצרי התיירות האחרים בעיר. 

שר התיירות, יריב לוין, הוסיף: "אני מודה לשר כ"ץ על הבאת ההצעה לממשלה. זהו צעד משמעותי נוסף, לעידוד טיסות ישירות לאזור אילת המצטרף ל'נוהל אילת' של משרד התיירות שהחל בשנה שעברה ובמסגרתו ניתן סבסוד של 45 יורו לכל תייר המגיע לאילת בחודשי החורף".

בשורה גם לישראלים הטסים לאילת: עם פתיחתו של שדה התעופה בתמנע יוכלו גם נוסעים ישראלים הטסים לאילת בטיסות פנים-ארציות לערוך קניות בדיוטי פרי ולרכוש מוצרים ללא מסים, בדומה לדיוטי פרי הקיים בנתב"ג. הדיוטי פרי בתמנע אשר מוקם בימים אלה יכלול חנויות הפטורות ממסים, בהן יימכרו בין השאר אלכוהול, סיגריות, בגדים, ומוצרי מזון.

"המטרה היא לחזק את העיר אילת ולגרום לישראלים להעדיף את אילת על פני מקומות אחרים בחו"ל. אני משוכנע כי הרבה מאוד ישראלים יעדיפו לטוס לאילת כאלטרנטיבה למקומות אחרים", הוסיף השר כ"ץ. 

 

נמל התעופה "רמון" הוא הנמל האזרחי הראשון שנבנה מאז קום המדינה. השדה החדש, שיחליף את נמל התעופה של אילת, ישמש כשדה תעופה בינלאומי נוסף של מדינת ישראל, בעיקר לטיסות לאירופה וממנה, וכן לטיסות פנים-ארציות. הטרמינל ייתן מענה לכ-2 מיליון נוסעים בשנה, והוא יכלול עמדות חניה למטוסים רחבי גוף ובינוניים, אזורי תפעול, מערך כבישים ומגרש חניה ל-600 כלי רכב פרטיים. 

שדה התעופה ישמש גם כשדה אלטרנטיבי לשעת חירום. עלות הפרויקט נאמדת בכ-1.7 מיליארד שקל. עם הפעלת הנמל החדש בתמנע, יתפנה שטח של כרבע מגודלה של העיר אילת בעקבות פינויו הצפוי של שדה התעופה בעיר כיום.