מנצל את הזינוק במחיר האג"ח: מצלאוי ינסה לגייס 10 מ' ש'

לאחר השלמת ההקצאה הפרטית, בדיסקאונט של כ-5%, יעמוד היקף סדרה ד' על 100 מיליון שקל ■ כלכלני מידרוג העניקו לסדרה דירוג Ba1 באופק שלילי

סמיר מצלאוי / צילום: תמר מצפי
סמיר מצלאוי / צילום: תמר מצפי

חברת הנדל"ן מצלאוי, הנמצאת מזה זמן במצוקת מזומנים, מבצעת הנפקת אג"ח פרטית למשקיעים מוסדיים באמצעות הרחבת סדרה ד' שלה. ההנפקה מבוצעת בדיסקאונט של כ-5%, במחיר של 1.03 שקלים לאג"ח, ובסך הכל תגייס החברה כ-10 מיליון שקל.

לנוכח מצבה המאתגר ביצעה מצלאוי  מספר מהלכים משמעותיים לחיזוק ההון שלה, שבאו לידי ביטוי בזינוק של 25% במחיר אג"ח ד' בשנה האחרונה. ועדיין התשואה עליה אינה נמוכה - 5.4% (מח"מ שנתיים). לאחר השלמת ההקצאה הפרטית יעמוד היקף הסדרה על 100 מיליון שקל, כאשר לקראתה דירגו כלכלני מידרוג את הסדרה בדירוג Ba1 באופק שלילי.

מצלאוי, שבשליטת סמיר מצלאוי ואליהו קנפלר - שנכנס לאחרונה לגרעין השליטה בחברה, פועלת בשלושה תחומים: ייזום והקמת פרויקטים של בנייה למגורים, קבלנות ונדל"ן מניב. ברבעון השני של השנה עמדו הכנסות החברה על כ-33.7 מיליון שקל, ירידה של 13.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי הצטמק ל-452 אלף שקל, לעומת 2.6 מיליון שקל אשתקד, וההפסד התפעולי התרחב ל-5.8 מיליון שקל ברבעון. בשורה התחתונה רשמה מצלאוי הפסד של 11.8 מיליון שקל, גידול 81% לעומת ההפסד ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום המחצית הראשונה של 2016 הצטמקו הכנסות החברה ב-20.5% ל-98 מיליון שקל. היא עברה להפסד גולמי של 5.7 מיליון שקל וההפסד הנקי תפח ל-28.6 מיליון שקל, לעומת הפסד של 11.1 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2015.

ההכנסות בתחום קבלנות הבנייה של מצלאוי פחתו ב-39% ל-36.1 מיליון שקל בסיכום המחצית, אולם הגורם היותר משמעותי הוא העלייה בהוצאות בשני פרויקטים מרכזיים שלה - "מגדל על הפארק" ו"אור על הפארק" - שהעבירו אותה להפסד גולמי של 6.2 מיליון שקל. בתחום הדירות למגורים נרשמה ירידה של 32.3% בהכנסות ל-88 מיליון שקל, עקב האטה בקצב מכירת דירות לעומת התקופה המקבילה, ובתחום הנדל"ן המניב הצטמקו הכנסותיה של מצלאוי ב-9.6% ל-5.9 מיליון שקל.

ההרעה בתוצאות ניכרת גם במאזן החברה כמובן. בסוף הרבעון נותרו בקופת החברה מזומנים בהיקף של כ-79 מיליון שקל, שהיו משועבדים כמעט במלואם. ההתחייבויות השוטפות גדלו ב-18%, ועמדו על 536 מיליון שקל, וסך חובותיה עמד על כ-650 מיליון שקל. הונה העצמי הצטמק ועמד על 95.8 מיליון שקל, לעומת 109 מיליון שקל ברבעון המקביל.

כדי לעמוד בהתחייבויותיה כלפי בעלי האג"ח שלה (לחברה 3 סדרות אג"ח) ולבנקים, קיבלה החברה בסוף מאי השנה הלוואה מחברת נצבא בהיקף של כ-20 מיליון שקל. ההלוואה, במקביל להכנסתו של המשקיע קנפלר לגרעין השליטה (כנגד הזרמה של 43.7 מיליון שקל, בשלבים, תמורת הקצאת מניות), וביחד עם הקצאת האג"ח שהיא מבצעת כעת, אמורים לשפר מהותית את מצב המזומנים בקופתה.

במצלאוי ציינו בדוחות המחצית הראשונה כי החברה מתכננת למכור נכסי נדל"ן מניב שברשותה ומלאי קרקעות, ולקבל מימון מחדש והלוואות חדשות, לצד מכירת דירות, במטרה לעמוד בהתחייבויותיה. שווי השוק של מצלאוי עומד על כ-73 מיליון שקל.