ניסנקורן התחייב "להביא פתרון לעובדי משרד החוץ"

אושר סכסוך העבודה של עובדי המשרד ■ התקציב שאושר בחודש שעבר כולל קיצוץ משמעותי בתקציבים ובתקנים■ הוועד: "מי שבחר לפגוע בשירות החוץ, לא מבין את עומק העשייה וחשיבותה ופוגע באופן ברוטלי באינטרס של אזרחי ישראל"

אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי
אבי ניסנקורן / צילום: תמר מצפי

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, נפגש הערב (א') עם ועד עובדי משרד החוץ, אישר את סכסוך העבודה של עובדי המשרד, ומסר: "הגיעה העת שישכילו להבין את חשיבות אנשי משרד החוץ(...) לקחתי על עצמי להביא פתרון לעובדי משרד החוץ".

עובדי משרד החוץ מאיימים לפתוח בשביתה כללית, במחאה על קיצוצים בתקציב המשרד לשנתיים הקרובות.

"אנו קוראים לראש הממשלה, המכהן גם כשר החוץ, להתערב מידית במשבר המתמשך במשרד ולפעול עמנו כדי להגיע לפתרון בהקדם על מנת לצמצם את הפגיעה באינטרסים של מדינת ישראל", נמסר בשבוע שעבר מוועד העובדים. כמו כן מסר הוועד כי מדובר ב"מצב חירום", ומתח ביקורת קשה על הקיצוץ המתוכנן. "הפגיעה המתמשכת במשרד החוץ נובעת משיקול דעת מוטעה ביסודו, ואסור לאזרחי ישראל להסכים לכך", טענו. לדבריהם, "מי שבחר לפגוע בשירות החוץ, לא מבין את עומק העשייה וחשיבותה ופוגע באופן ברוטלי באינטרס של אזרחי ישראל".

במסגרת הצעת התקציב הדו-שנתי שאושר בממשלה בחודש שעבר, נדרש קיצוץ רוחבי מכל משרדי הממשלה. בין היתר אושרו תוכניות רחבות לקיצוץ 50 מיליון שקלים וביטול 120 תקנים במשרד החוץ, שמשמעותן הוא צמצום משמעותי בתקציבים ובכוח אדם בשגרירויות רבות ברחבי העולם. בנוסף, הצעת התקציב, שצפויה לעלות בכנסת בקריאה ראשונה מיד עם החזרה מפגרת הקיץ בסוף אוקטובר, כוללת העברה של אגף קשרי תרבות ומדע ממשרד החוץ למשרד התרבות.

לפני כ-3 שבועות שיגר הוועד מברק לנתניהו, שמפקיד בפועל את ענייני משרד החוץ בידיו של המנכ"ל דורי גולד, ובו קראו לו לבטל לאלתר את מה שהם מגדירים "הקיצוץ בבשר החי" של שירות החוץ. "בשנים האחרונות סובל שירות החוץ של ישראל מתת-איוש כרוני וביזור סמכויות חסר-תקדים, שפוגע קשות במעמדה הבינלאומי של מדינת ישראל", כתבו. משמעות הקיצוץ, הוסיפו "היא הרס משרד החוץ - ולכך לא נוכל להסכים".