סדרת סרטי "מלחמת הכוכבים" מגיעה לטלוויזיה המסחרית

טיים וורנר רכשה את זכויות השידור לכל הסדרה מלבד הסרט הראשון ■ היקף העסקה: כ-275 מיליון דולר

בחוזה רב-שנתי רכשה Turner Broadcasting של טיים וורנר את זכויות השידור בטלוויזיה המסחרית של כל סרטי "מלחמת הכוכבים", כולל 4 סרטים שיופקו בעתיד.

כל כותרי "מלחמת הכוכבים" מלבד אחד נשלטים בידי וולט דיסני באמצעות עסקת הרכישה בת 4.05 מיליארד הדולר של לוקאספילמס של ג'ורג' לוקאס ב-2012. הזכויות לסרט "מלחמת הכוכבים" המקורי מ-1977 שייכות לפוקס המאה ה-20. 

תנאי העסקה לא נחשפו, אך מקורות יודעי דבר אמרו כי המחיר ששילמה טרנר ברודקסטינג עבור זכויות השידור הוא כ-275 מיליון דולר, בכפוף לתוצאות הסרטים שייצאו לשוק בהמשך.

סרטי "מלחמת הכוכבים", אחד מזיכיונות הסרטים המצליחים ביותר בכל הזמנים, הניבו יותר מ-6 מיליארד דולר ממכירת כרטיסים ברחבי העולם, והם ניצבים במקום השלישי לאחר סדרת הארי פוטר וג'יימס בונד. "מלחמת הכוכבים: רוג אחד", הסרט הבא בסדרה, ייצא לאקרנים בסוף השנה.

בנוסף לטרנר ברודקסטינג, התמודדו על זכויות השידור של הזיכיון בטלוויזיה המסחרית גם FX Networks של פוקס המאה ה-20 ויחידת הטלוויזיה בכבלים NBCUniversal של קומקסט קורפ, לדברי מקורות.

במסגרת תנאי החוזה, המכסה תקופה של כ-8 שנים, תוכל טרנר בשלב הראשון לשדר את סרטי "מלחמת הכוכבים" בערוצים TNT ו-TBS. השבוע יתחילו השידורים ב-TNT. טרנר תוכל גם להקרין כמה מהסרטים ברשת Turner Classic Movies.

ההסכם מסמן את שובו של הזיכיון לטלוויזיה המסחרית. וולט דיסני נמנעה מהקרנת סרטי "מלחמת הכוכבים" בטלוויזיה במשך שנתיים, והתמקדה במכירתם באייטיונס תמורת 20 דולר לסרט.

ההסכם עם טרנר ברודקסטינג הוא הסכם נפרד מההסכם של דיסני עם ערוץ הטלוויזיה הלא מסחרי למנויים Starz, המחזיק בזכויות לסרט האחרון בסדרה, "מלחמת הכוכבים: הכוח מתעורר". כותרי "מלחמת הכוכבים" העתידיים יוצעו בנטפליקס במסגרת ההסכם של דיסני עם שירות ההזרמות.

אף שסרטים פופולריים זמינים בטלוויזיה, בשירותי הזרמה ובמקומות אחרים, רשתות הכבלים ממשיכות להוציא סכומים גדולים על סרטים באורך מלא, מכיוון שהם עומדים היטב במבחן הזמן ואינם מצריכים מאמצי שיווק גדולים. השנה חתמה NBCUniversal על הסכם עם האחים וורנר של טיים וורנר לזכויות השידור של סדרת "הארי פוטר" וכן לזכויות על זיכיון "חיות הפלא והיכן למצוא אותן" של ג'יי. קיי. רולינג, שיצא בנובמבר. הסרטים יוקרנו תחילה ברשתות USA ו-SyFy.