לראשונה ברעננה: היתר בנייה לפרויקט-פינוי בינוי ראשון בעיר

הוועדה המקומית אישרה את הריסת בנייני הרכבת ברחוב ברנדיס במסגרת פרויקט פינוי-בינוי ■ במקום הבניינים הישנים ייבנו 3 בנייני מגורים בני 7 קומות שיכללו 120 דירות

היתר בנייה ראשון לפרויקט פינוי-בינוי בעיר רעננה. הוועדה המקומית בראשותו של עו"ד איתן גינזבורג אישרה את הריסת בנייני הרכבת ברחוב ברנדיס, במסגרת פרויקט פינוי-בינוי. מדבר בהיתר בנייה שאושר בתנאים ליזם הפרויקט חברת רותם שני.

מדובר במתחם ששטחו 4.9 דונם עליו בנויים היום ארבעה מבני מגורים ישנים בני שלוש קומות, במצב רעוע ועם בעיות תשתיות קשות. על פי התוכנית שאושרה, במקום הבניינים הישנים ייבנו שלושה בנייני מגורים בני שבע קומות כל אחד שיכללו 120 דירות, מעל חניון תת-קרקעי בעל שתי קומות.

עוד על פי התוכנית, תמהיל הדירות בפרויקט יכלול גם 30% דירות קטנות, והבניינים ייבנו על פי תקן לבנייה ירוקה.

נציין כי מדובר בפרויקט שתוכנן לראשונה בשנת 2002, אך הליכי התכנון התארכו ונמשכים שנים, והתכנון המקורי שונה על ידי הוועדה המחוזית. רק לקראת סוף שנת 2015, אישרה הוועדה המחוזית את המתחם באופן סופי. בימים אלו הושלם התכנון המפורט של הבניינים במתחם והבקשה להיתר בנייה אושרה על ידי הוועדה המקומית.

בעיריית רעננה מציינים כי: "מדובר בפרויקט ראשון שאושר לבנייה במסגרת הליך של פינוי-בינוי, כשבמקביל מקודמים מתחמי פינוי-בינוי נוספים בעיר, אשר מצויים בשלבי תכנון שונים ברחובות וייצמן, כנרת, מגדל וגאולה".

גינזבורג, יו"ר הועדה לתכנון ובנייה רעננה, התייחס למתן היתר הבנייה ואמר היום: "העיר רעננה עוברת תהליך משמעותי של פיתוח, שבמרכזו התחדשות עירונית בלב העיר ובשכונות שנבנו לפני עשרות שנים. תוכנית המתאר החדשה של רעננה הציבה את ההתחדשות העירונית כאתגר הגדול של העיר ואנו נחושים לממש זאת הן במסגרת מתחמי פינוי-בינוי והן במסגרת תמ"א 38.

"על ידי קידום תוכניות אלה אנו מוסיפים דירות חדשות במרכז הוותיק, שיסייעו להגדיל את מלאי הדירות בעיר כולה. ניצור תמהיל מגוון ונכון של יחידות דיור בגדלים שונים ונאפשר לצעירים המעוניינים לגור ברעננה לרכוש דירה המתאימה להם".