יציבות בנעילת המסחר בת"א; החברה לישראל ירדה ב-2.4%

עליות שערים בבורסות אירופה ובוול סטריט ■ ב-21:00 שעון ישראל: החלטת הריבית של הפד ■ סלקום: התקדמות במו"מ בנוגע למכירת גולן טלקום

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') ביציבות על רקע מגמה חיובית בבורסות אירופה ובמדדי וול סטריט, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות להחלטת הריבית הדרמטית של הפד הערב (שעון ישראל). 

 

הפדרל ריזרב צפוי לפרסם היום את החלטת הריבית מטעמו, כאשר על פי רוב התחזיות הבנק המרכזי בראשות ג'נט ילן לא צפוי לשנות את שיעורי הריבית ויעדיף לחכות לדצמבר - לאחר הבחירות בארה"ב. עם זאת, החוזים העתידיים מעניקים אפשרות מסוימת להעלאת ריבית כבר היום, במיוחד על רקע הערות חד משמעיות של חלק מחברי הפד בדבר הצורך להעלות ריבית ולהחזיר "נורמליות" לשווקים.

ומה לגבי בנק ישראל? הוועדה המוניטרית והעומדת בראשה ד"ר קרנית פלוג תיאלץ להתמודד בהחלטת הריבית בשבוע הבא הן עם הסביבה המוניטרית העולמית והן עם נתונים כלכליים מעורבים בזירה המקומית. מחד, אומדן התמ"ג האחרון, הצביע על שיפור נוסף בצמיחה (4% ברבעון השני, בשיעור שנתי) אך מנגד המדד של חודש אוגוסט ירד במפתיע ב-0.3% בעוד השקל התחזק מול הדולר.

הבורסה בת"א פספסה את התחזיות וצופה הפסד של כ-10 מיליון שקל השנה

סלקום  הודיעה הבוקר על התקדמות במו"מ בנוגע למכירת גולן טלקום ולהמשך ההתקשרות עימה. כפי שנחשף ב"גלובס", על גולן מתמודדות שתי קבוצות - קבוצת גיל שרון שהולך ביחד עם חברת אלקו החזקות, וקבוצת חזי בצלאל. כרגע נראים הסיכויים גבוהים שגולן טלקום תימכר לקבוצת גיל שרון ואלקו.

פז נפט  המשיכה לרכז עניין על רקע הדיווח לפיו בעל השליטה צדיק בינו, מימש חלק מהחזקותיו בחברה כדי לרדת מתחת ל"שליטה" בחברה, זאת על מנת לעמוד בחוק הריכוזיות. העסקה בוצעה במחיר 582.66 שקל למניה.

כלכלני בית ההשקעות אקסלנס החלו לסקר את מניות שיכון ובינוי , עם המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 9 שקלים, הגבוה משמעותית ממחירה של המניה בבורסה.

מניות הבנקים דוגמת פועלים  ולאומי  ריכזו עניין לקראת ההחלטה המשמעותית הערב בארה"ב.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]