לפנק על רטוב: המלונות שמציעים חדרים עם בריכה פרטית

ג'קוזי אאוט: הישראלים, חובבי החידושים, שמחים לאמץ את טרנד השכשוך האינטימי בחדרי מלון עם בריכה פרטית ■ "חדרים עם בריכות צמודות הם הראשונים להימכר"

ישרוטל אגמים / צילום: רוני בלחסן
ישרוטל אגמים / צילום: רוני בלחסן

מלון "צל הרים" הוותיק והמיושן בים המלח עובר בימים אלה ניתוח פלסטי מקיף. האחים נקש, שרכשו את המלון בשנת 2011, שוקדים יחד עם מעצב הפנים דניאל חסון על הפיכתו למלון מודרני עם שוס רטוב: חדרים עם יציאה לבריכות פרטיות הנחשבים לצעקה האחרונה שדחקה הצידה את הג'קוזי. ב"צל הרים", השכשוך האינטימי הרחק מעיני הרנטגן הבוחנות של יתר אורחי המלון, יוצע רק בעשרה חדרים. בניית החדרים, כמו גם יתר חלקי המלון, תסתיים על פי ההערכות בעוד כחצי שנה.

ישרוטל אגמים / צילום: רוני בלחסן
 ישרוטל אגמים / צילום: רוני בלחסן

"צל הרים" איננו המלון הראשון וכנראה גם לא האחרון שמאמץ את הפינוק הרטוב הזה. טרנד החדרים/יחידות אירוח עם יציאה לבריכות פרטיות צובר תאוצה בשנים האחרונות, הן בנכר והן בארץ הקודש. וזאת, למרות שהן מייקרות, להערכת גורמים בענף המלונאות, את עלות האנרגיה הכוללת של המלונות המציעים זאת בכ-30%, פר חדר.

הראשונים שהבליחו כאן עם הגימיק הרטוב הזה הם צימרים בצפון הארץ דוגמת "אחוזת פנחס וגסטון" במושב לימן שליד ראש הנקרה. באחוזה, 4 יחידות אירוח שלכל אחת מהן בריכה פרטית. והמחיר? נקוב בהתאם: 1,900 שקל באמצע שבוע ו-2,200 שקל בסופ"ש ללילה לזוג. גם במתחם הצימרים "כתמר יפרח" במושב יערה ,שבגליל המערבי, תפסו את הפרינציפ. לפני מספר שנים, התיירן יואב עמר, הבעלים של "כתמר יפרח", הקים לצד מתחם הצימרים הוותיק שלו במושב - מתחם של 6 סוויטות, שלכל אחת מהן בריכה פרטית בגודל 36 מ"ר.

השראה ממלונות יוקרה בתאילנד

בגזרת בתי המלון, הטרנד חלחל תחילה באופן שונה במקצת: חדרים עם יציאה לבריכה פרטית משותפת המשרתת רק את המתאחסנים בהם. בישרוטל אגמים באילת, כבר למעלה מעשור 56 מתוך 288 חדרי המלון הם חדרים על המים (בקומת הקרקע), הנהנים מבריכה משותפת המתפתלת ביניהם. החדרים הללו נחשבים לחדרים המבוקשים ביותר במלון והראשונים להימכר.

סגנון דומה אימץ לפני שנים אחדות גם מלון הרודס פתאל המחודש בים המלח: 16 חדרי גן עם יציאה מכל חדר לבריכה אחת משותפת וארוכה המשרתת רק אותם: 70 מטר אורכה על 2.5 מטר רוחבה.

הגימיק הרטוב והמוצלח של אגמים ישרוטל עבר אדפטציה גם לשיק של מלון "בראשית" שנבנה בהשקעה של כ-150 מיליון שקל על שפת המצוק המשקיף לנוף המרהיב של המכתש הגדול במצפה רמון. במקום בריכה משותפת כמו זו באגמים, במלון "בראשית" נבנו בריכות פרטיות צמודות ל-39 מתוך 111 חדרי המלון. מדובר בבריכות בגודל של 12 מ"ר בחדרים הרגילים בקומת הקרקע, כלומר בריכות המתאימות יותר לטבילה ולא לשחייה; בחדרים הגדולים יותר הבריכה היא כבר בגודל 16 מ"ר, ואילו זו הצמודה לסוויטה הנשיאותית משתרעת על שטח של 40 מ"ר.

מלון בראשית - ישרוטל / צילום: אסף פינצוק
 מלון בראשית - ישרוטל / צילום: אסף פינצוק

לדברי ליאור רביב, מנכ"ל רשת ישרוטל, "ההשקעה משתלמת מאוד שכן החדרים עם הבריכות הצמודות, שאת ההשראה להן שאבנו ממלונות יוקרה בתאילנד, הם הראשונים להימכר זאת למרות שהם יקרים בכ-15% מהחדרים האחרים". וכמה זה עולה? החל מ-1,700 שקל ללילה לזוג כולל ארוחת בוקר באמצע שבוע והחל מ-2,450 שקל בסופ"ש.

אז מהר לפני שיתקרר, זאת הזדמנות אחרונה לחופשה רטובה לפני החורף.