הליך הפרה נגד הסדרה "שכונה" של הוט: "מקדמת הימורים"

במועצת הכבלים טוענים כי בסדרת הנוער, המשודרת בערוץ ניקולדיאון בהוט, "בולטים הצבעים המזוהים עם לוגו מפעל הפיס, ומתקיים שיח רב סביב הימורים והגרלות" ■ ענני תקשורת: "גאים בסדרה, אין בה כל עידוד הימורים"

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

 

מועצת הכבלים והלוויין פתחה ב"הליך הפרה" נגד הסדרה "שכונה", המופקת בערוץ ניקלודיאון ומשודרת בהוט. המהלך נעשה בשל קידום ועידוד הימורים לכאורה בפרקי העונה השנייה ששודרו עד כה. 

בהודעה מטעם המועצה נאמר כי מחלקת הפיקוח שלה "מצאה במספר פרקים תכנים המקדמים לכאורה הימורים והגרלות. תכנים אלה מציגים, בין השאר, מילוי טפסי לוטו כפעילות משפחתית, וההגרלות מוזכרות שוב ושוב בהקשר חיובי ולא ביקורתי. הצבעים המזוהים עם לוגו מפעל הפיס בולטים על המסך, ומתקיים שיח רב סביב ההימורים".

לאור זאת הורתה המועצה "לחדול לאלתר משידור הפרקים בהם נמצאו התכנים הבעייתיים או לשנות את מתכונתם, וכן להסירם משירות ה-VOD".

יו"רית המועצה, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, מסרה: "הקישור בין הימורים ובין הצלחה בחיים ומיצובם כאמצעי לשיפור מעמד חברתי הוא משחית. כשזה קורה בסדרה המיועדת לילדים ולנוער, תוך שימוש בכוכבים - זה חמור שבעתיים".  

בחברת ענני תקשורת, המייצגת את ערוץ ניקולדיאון בישראל, הדפו היום את הטענות מכל וכל. "אנחנו מאוד גאים בסדרה, שהביאה לראשונה בישראל דיון אמיתי בין ילדים והוריהם על נושאים כמו כסף, מעמד חברתי ועוד", נמסר בהודעה מטעמה.

"נבהיר כי אין בעונה השנייה של 'שכונה' משום פרסום או קידום עניינים של מפעל הפיס ו-ודאי שלא עידוד להימורים. ההגרלה הגדולה בסדרה היא מטאפורה לדרך המהירה לעושר שנראית כמו פתרון קל, אך כבר בפרק הראשון מתברר לא רק שגיבורי הסדרה מתנגדים להגרלה, אלא שהמסר הוא שאין למצוא באמצעי של הגרלות פתרון לשיפור מצב כלכלי". 

מהחברה ביקשו למסור עוד כי "כל יוצרי הסדרה הם בעצמם הורים לילדים שצופים בה באדיקות. אנחנו עומדים לחלוטין מאחורי התכנים של 'שכונה' ורואים בה סדרה אמיצה ופורצת דרך".