משרד בן ארי פיש עובר למשכן חדש

עו"ד פיש ז"ל הקדיש חייו לתרומה לחברה ואף קיבל את אות מתנדב נשיא המדינה ■ שנה וחצי לאחר מותו בגיל 57 עובר משרד עוה"ד בן ארי, פיש, סבן ושות' ל"בית אדם" בחיפה, שנקרא על שמו

עורך דין אדם פיש / צילום: איל יצהר
עורך דין אדם פיש / צילום: איל יצהר

כשנה וחצי אחרי מותו בטרם עת של עו"ד אדם פיש, שהקדיש את רוב חייו לתרומה לחברה, חנך משרד עורכי הדין בן ארי, פיש, סבן ושות' את המעבר למשכנו החדש ברחוב מעלה השחרור בחיפה. בית המשרדים הראשי של הפירמה, שהוכרז כ"בית אדם" על שמו של פיש, הוא בית לשימור ייחודי אשר משלב ישן וחדש מהתקופה העותמאנית.

לאחר פטירתו של עו"ד פיש ז"ל עבר המשרד שייסד רה-ארגון, כך שכיום כוללת הפירמה את שתי השותפות המייסדות - עורכות הדין רחל בן ארי (בר רב האי) וגילת ויזל-סבן, ולצדן 6 שותפים: עורכי הדין יובל אלדר, ערן אלוני, גילי שפר, שחר הופמן, צחי פיסטל ועו"ד עביר אסדי.

בסך-הכול עובדים במשרד, שהוא מהמובילים בצפון, 29 עורכי דין.

בטקס החנוכה אמרה עו"ד רחל בן ארי כי "משכננו החדש, 'בית אדם', הוא עוד חוליה בשרשרת התפתחות המשרד, חיזוק חיבורו עם חיפה והצפון, זיכרון חי ובועט של אדם פיש חברנו ומתווה דרכנו".

לדברי בן ארי, "בזכות השותפים והצוות המקצועי והניהולי המסור אנו ממשיכים במרץ לפתח ולהתפתח את החיים המשפטיים מחיפה בכל מקום."

עו"ד פיש מת במפתיע בגיל 57 בזמן טיול אופניים באזור מצפה רמון. הוא נחשב לאחד מעורכי הדין החשובים ולוחם זכויות אדם, אשר הצליח, באמצעות מפעל הפרו-בונו שלו, לשנות את חייהם של רבים.

באוגוסט 2013 קיבל פיש מנשיא המדינה דאז, שמעון פרס, את אות מתנדב נשיא המדינה על תרומתו במתן שירות משפטי בהתנדבות מעל 30 שנה לאוכלוסיות מוחלשות ולהגנה על זכויות האדם בתיקים משפטיים מורכבים. בנימוקי ועדת השיפוט נכתב: "ההליכים המשפטיים שעו"ד פיש היה מעורב בהם בכל שנות פעילותו שינו את איכות חייהם של מאות אלפים מאזרחי מדינת ישראל".

בין היתר היה פיש ממייסדי "המרכז לסיוע משפטי להגנה על זכויות אדם ע"ש השופט חיים כהן", המעניק סיוע משפטי פרו-בונו. פיש ייסד גם את "עמותת המשפט בשירות הזקנה", עמותות להגנת הסביבה ועמותות לקידום זכויות של אנשים עם מוגבלויות.

בין פעולותיו באותה תקופה: הגנה ללא תמורה על כפרים ערביים לא מוכרים ובעיקר הכפר עין חוד שזכה כעבור 15 שנים להכרה; הגנה ללא תשלום שכר-טרחה על זכות ההפגנה; פעילות ללא תמורה נגד אלימות משטרתית תחת הכותרת "המשטרה חוקרת את עצמה", שתרמה לבסוף להקמת המחלקה לחקירות שוטרים; הגנה ללא תשלום שכר-טרחה, על פעילים פוליטיים ערבים מהגליל נגד צווי ריתוק ומעצרים מנהליים מתוקף צווי חירום ועוד.