אורן קובי פלש לדירה במגדל Yoo, עו"ד אולמן ביקש לסלקו

נשיא המחוזי בת"א, השופט איתן אורנשטיין, הורה לבעלי חברת "אדמה" להגיב לבקשה עד יום שלישי

אורן קובי/ צילום : שלומי יוסף
אורן קובי/ צילום : שלומי יוסף

לא מעט מילים נכתבו בחודשים האחרונים על הדמיון הרב והלא משמח במיוחד שבין אנשי הנדל"ן החשודים בפלילים, ענבל אור ואורן קובי.

אור "החלה" ראשונה, עם חקירה פלילית בחשד לעבירות מס ברשות המסים; משם התגלגלו הדברים לקריסה כלכלית ולחשיפת מעשי המכירה בכפל של זכויות לדירה בקבוצות הרכישה שלה - ועוד שלל פרקטיקות עסקיות מפוקפקות ספק-מירמתיות, של הטעיית המשקיעים, פרסום דוחות כספיים בלתי מהימנים, החזקה של הון רב בצורת תכשיטים, שעונים, רישום דירות בבעלות החברות על שמה הפרטי של אור, ועוד ועוד - מעשיות שהתבררו במסגרת תיק הפירוק של חברותיה ותיק פשיטת-הרגל שלה עצמו.

אורן קובי "התגלה" לציבור קצת אחרי אור, בעקבות טענות של לקוחות על מעילה בכספי חשבונות הנאמנות בעסקאות המקרקעין ששיווק ללקוחות. משם הדברים התגלגלו לתיק פירוק ופשיטת-רגל; ובגדרו - סיפורים על בזבוז כספי המשקיעים על מסע קניות בנוסח אור - שכלל שעונים, בגדים, טיסות ליעדים נחשקים בחו"ל על חשבון החברה ורכישת נדל"ן יוקרתי בכספים שהיו אמורים לשלם על הקרקעות החקלאיות של לקוחותיו. בהמשך גם הוא נחקר במשטרה בחשד לגניבת כספי לקוחותיו. ההערכה היא שגם אור וגם קובי צפויים לעמוד לדין.

אז ברוח הדמיון, וכמי שמתמיד ללכת בעקבותיה של אור, לאחרונה עשה קובי כמעשה אור ופלש לכאורה לדירה שבית המשפט הורה על נטילתה ממנו לצורך מכירתה. מדובר באחת מ-6 הדירות הפרטיות שרכש קובי בכספי לקוחותיו, בשווי מוערך של כ-40 מיליון שקל בסך-הכול - דירה שרכש במגדלי Yoo (בדיוק כפי שקרה בעבר עם כניסתה של אור לדירה שניטלה ממנה במסגרת ההליכים, בגבעתיים).

מפרק חברת "אדמה" של קובי, עו"ד חגי אולמן, המשמש גם ככונס הנכסים לדירותיו, הגיש ביום שישי האחרון בקשה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב לסילוקו של קובי, לצורך השלמת הליך מימוש הדירה.

"ביום 18.916, לאחר סיום הליכי מעצר-בית בו היה מצוי, מבלי שפנה לכונסי הנכסים, ודאי שלא קיבל את אישורם, וכמובן מבלי שטרח לפנות לבית המשפט בעניין, התיישב קובי בדירה במגדלי Yoo", כתב עו"ד אולמן בבקשתו, וציין כי קובי מסרב לפנות את הדירה על רקע ערעור שהגיש על ההחלטה למכור את הדירות ולהעביר התמורה לתיק הפירוק והכינוס.

נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב, השופט איתן אורנשטיין, הורה לקובי להגיב לבקשה עד יום שלישי.