לאחר עיכוב של שבוע: סלקום הבטיחה גיוס של 400 מיליון שקל

הוזרמו ביקושים של כ-1.2 מיליארד שקל לשתי סדרות האג"ח שלה

ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר
ניר שטרן / צילום: יוסי צבקר

אחרי עיכוב של 8 ימים הושלם ביום חמישי המכרז המוסדי בהנפקת איגרות החוב של סלקום  , בהצלחה גדולה עבור החברה. סלקום הבטיחה לעצמה גיוס של 400 מיליון שקל, הסכום שאותו תכננה לגייס, לאחר שהוזרמו ביקושים של כ-1.2 מיליארד שקל לשתי סדרות האג"ח שלה. את ההנפקה הוביל אפסילון חיתום. איגרות החוב זכו לדירוג של A פלוס על-ידי S&P מעלות, להיקף גיוס של עד 500 מיליון שקל. השלב הציבורי בהנפקה מבוצע היום.

סדרת האג"ח הראשונה היא סדרה י', צמודה למדד, שבה גייסה סלקום 100 מיליון שקל, לאחר שהתקבלו בה ביקושים של כ-400 מיליון שקל. הריבית שנקבעה היא 2.45%.

הסדרה השנייה היא סדרה י"א, סדרה שקלית שבה גייסה סלקום 300 מיליון שקל, לאחר שקיבלה ביקושים של כ-800 מיליון שקל. הריבית שנקבעה בסדרה זו הייתה 3.55%. בשתי הסדרות הפירעון של הקרן ישולם בשישה תשלומים שנתיים לא שווים, שישולמו ביולי 2021 עד יולי 2026, והריבית תשולם בתשלומים חצי-שנתיים, בינואר ויולי של כל אחת מהשנים 2017 עד 2026.

בין הגופים המוסדיים הבולטים שהשתתפו בהנפקה ניתן לציין את מנורה מבטחים, תפנית דיסקונט, פעילים ופסגות. משתתפים אחרים היו חברת דיסיליון של דוד אדרי, לשעבר סמנכ"ל הברוקראז' בפסגות, וחברת אורקום אסטרטגיות.

סלקום תכננה לבצע את המכרז המוסדי בהנפקה ב-14 בספטמבר, אך בהוראת יועציה המשפטיים היא דחתה אותו, לאחר שכבר התקבלו בו ביקושים גבוהים. החברה לא פירטה מהן הסיבות המשפטיות שהובילו להפסקת ההנפקה, אולם כפי שפורסם ב"גלובס", הסיבה הייתה התקדמות בעסקת המכירה של גולן טלקום - דבר שמשפיע על סלקום משום שבין השתיים היה הסכם no shop על רקע ניסיון רכישת גולן על-ידי סלקום, וכן כי רוכש של גולן אמור להגיע להסכם עם סלקום על שימוש ברשת שלה.

נוסף על כך, לגולן יש חוב גדול לסלקום. בסוף השבוע נודע שבין שתי הקבוצות המתמודדות על הרכישה, קבוצת גיל שרון ואלקו פרשה במפתיע מהמירוץ, ורק חזי בצלאל נותר בתמונת הרכישה.