צפו: ישראלים מצאו דרך להוזיל משמעותית כרטיסי רכבת

קבוצת ישראלים העלתה לאחרונה לאוויר אתר חדש שצובר תאוצה, המאפשר לחסוך עשרות אחוזים ממחירם הנקוב על כרטיסי רכבת באירופה בעזרת פטנט פשוט יחסית ■ כל הפרטים בווידאו

צק אין, אתר save a traim/ צילום: צילום מסך
צק אין, אתר save a traim/ צילום: צילום מסך

אתר חדש שעלה ממש לאחרונה לאוויר מציע לכם לחסוך על מחירי כרטיסי הרכבת באירופה.

שם האתר הוא Saveatrain.com, והרעיון העומד מאחוריו הוא כזה: נניח שאתם נוסעים לצרפת ומתכננים נסיעה מפריז למארסיי. יש להניח שאת הזמנת הכרטיסים תבצעו דרך אתר חברת הרכבות הצרפתית מראש. אחרי שביצעתם הזמנה תוכלו להזין את פרטיה ב-Save a train ולקבל התראה אם וכאשר המחיר יירד, מה שעשוי לקרות ב-15%-20% מהמקרים.

ההנחה יכולה לחסוך עד 40% ממחיר הכרטיס, והיא תתקבל אחרי תהליך של המרת הכרטיס שרכשתם, מעין החזרה והזמנה מחדש. את הכסף שחסכתם תוכלו לקבל חזרה או לצבור אותו בחשבון חסכון בתוך האתר, אשר יאפשר לכם לרכוש בעתיד כרטיסים מוזלים או משודרגים דרך מפעילי הרכבות באירופה.

מאחורי המיזם עומדת קבוצת ישראלים, והוא מתבסס על ההנחה כי ענף הרכבות באירופה עובר תהליך הדומה ל"שמיים הפתוחים" בטיסות, כלומר הגברת התחרות באמצעות ריבוי מפעילים, תחרות אשר מובילה לדינמיות במחירי הנסיעה ברכבת לשם שיפור שיעורי התפוסה בצורה נקודתית. בשלב זה פועל האתר בצרפת מול מפעיל הרכבות S.N.C.F גם בגרסת מובייל, ורשומים בו כ-5,300 משתמשים שחסכו עד כה אלפי אירו. בשלב הבא תתרחב הפעילות למדינות נוספות באירופה.

המודל הזה קיים בענף התעופה באמצעות אתרים כמו FairFly, שמציע לעקוב אחרי מחיר הטיסה אחרי הקנייה; או בתחום המלונאות עם אתרים כמו Trip Rebel, שמציע להזמין חדר מחדש במקרה שהמחיר יירד. גם האתר הזה בנוי על מודל שניתן לקרוא לו "מה יש לי להפסיד" - כשהכוונה היא שאם תצליחו לקבל חזרה עשרות או מאות אירו מחיסכון בלתי מתוכנן, הטיול כבר יתחיל עם חיוך רחב יותר על הפנים.