yes משיקה ממיר חדש שיאפשר שידורים בטכנולוגיית 4K

ממיר 4K UltraHD יאפשר צפייה ברזולוציה של פי 4 מאיכות ה-HD המשודרת היום ■ הממיר החדש לא יעלה כסף מעבר לתשלום של 10 שקלים בחודש שהלקוחות כבר משלמים על הממיר המקליט מסוג yesQuattro

חברת yes משיקה היום (ב') ממיר חדש שיאפשר שידורי טלוויזיה ברזולוציית 4K המתקדמת של פי 4 מאיכות ה-HD המשודרת היום. מדובר בחווית צפייה איכותית עם תמונה חדה מבחינת הרזולוציה, הצבעים והסאונד. 

נציין כי כדי לצפות בשידורי 4K בממיר החדש של yes נדרשת טלוויזיה תומכת, וכמובן תכנים שמצולמים וגם משודרים בטכנולוגיית 4K - ומהבחינה הזו ישראל מפגרת למדי אחרי העולם. בארץ אין מספיק תכנים בטכנולוגיה זו, על אחת כמה וכמה שאין מספיק תכנים כדי למלא ערוץ שלם. 

עם ממיר "4K UltraHD" של yes יושקו ב-VOD עם עשרות תכנים מעולמות התוכן השונים באיכות 4K UltraHD, כולל סדרת המקור החדשה של yes, "כבודו", כמו גם שאר הפקות המקור של החברה שיעלו במהלך 2017, בהן "פאודה 2", זאת לצד עשרות סרטים, סדרות, תכני מדע וטבע וספורט מן העולם אשר יעודכנו באופן שוטף.

החברה מוסרת כי הממיר החדש לא יעלה כסף מעבר לתשלום של 10 שקלים בחודש שהלקוחות כבר משלמים על הממיר המקליט מסוג yesQuattro.

לדברי החברה, ממיר ה-yes Ultra יהיה מהיר פי שניים מהממירים החדשים ביותר הקיימים היום בשוק ולמעשה יהיה הממיר המהיר והחזק ביותר שהושק בישראל.

הממיר, בעל יכולת הקלטה של 6 ערוצים בו-זמנית בנוסף לערוץ צפייה שביעי ויכולת הקלטה עתידית של ערוצים נוספים, מצויד ב-16 טיונרים שיאפשרו פיתוח יכולות נוספות בעתיד ובעל נפח אחסון של 1,000 ג'יגה. הממיר יכלול את שירות ה-Prime-Time הבלעדי ל-yes המאפשר לחזור בזמן שבוע אחורה ולצפות בכל התכנים בשעות צפיית השיא בשני ערוצים שונים לבחירה.

ממיר ה-yes Ultra יכלול את שירות החיפוש החדש ה-Global Search ואת פונקציית ה-Start Over. שירות החיפוש מאפשר ללקוחות בעלי ממירים מתקדמים לבצע חיפוש חכם ומהיר על כלל התכנים הזמינים לצפייה: מהערוצים החיים, ההקלטות, ה-PrimeTime וכמובן ה-VOD. החיפוש יאפשר ללקוחות להגיע במספר לחיצות מינימלי על השלט לתוכן אותו הם מחפשים, ובכך לקצר משמעותית את זמן הניווט ומציאת התוכן המבוקש.

השידורים באיכות 4K צפויים להתחיל בשנה הבאה כאשר בקרוב מתחילה החברה בניסוי עובדים ולאחר מכן תעבור לניסוי משתמשים רחב. השידורים יעברו דרך במסגרת שירות ה-VOD  של yes שמועבר דרך האינטרנט ובינתיים לא דרך הערוצים הליניאריים.

רון אילון, מנכ"ל yes, אמר כי אין מספיק תכנים מצולמים שמאפשרים להחזיק ערוץ טלוויזיה ליניארי ב-4K וככל שיהיו כאלה yes תשדר אותם. בשל רוחב הפס הנדרש להעברת השידורים באינטרנט המליץ אילון להתחבר למהירות שאינה פחותה מ-40 מגה.