חברת מוזיקה חברתית מסינגפור קנתה 49% מהמותג "רולינג סטון"

בנדלב טכנולוג'יז רכשה 49% ממותג המוזיקה, כולל את המגזין ואת נכסי הדיגיטל שלו ■ תנאי העסקה לא פורסמו

בנדלב טכנולוג'יז, חברת מוזיקה חברתית פרטית מסינגפור, קנתה 49% ממותג המוזיקה "רולינג סטון", כולל את המגזין בשם זה ואת נכסי הדיגיטל שלו. תנאי העסקה לא פורסמו, אך ההשקעה לא כוללת בעלות על החברה-האם הפרטית של "רולינג סטון", וונר מדיה.

גם העסקה הזו באה בהמשך למגמה שבה מו"לים רבים מנסים להרחיב את פעילותם כדי להחליש את התלות בהכנסות מפרסום בעיתונות הכתובה. "טיים", חברת ההוצאה לאור של המגזין הגדול ביותר בארה"ב, ביצעה לאחרונה סדרת עסקאות במטרה להרחיב את עסקי הפרסום הדיגיטלי שלה.

בינואר-אוגוסט השנה פחת מספר עמודי הפרסומת במגזין "רולינג סטון" ב-14% ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, לפי נתונים שסיפקה דוברת החברה.

ההשקעה של BandLab מסינגפור מספקת ל"רולינג סטון" את ההזדמנות להתרחב למופעים חיים, אירוח ומרצ'נדייזינג (מסחור מוצרים) באסיה - תחומים שבהם לחברה מסינגפור יש ניסיון. מוצר הדגל של BandLab הוא אתר דיגיטלי ליצירה ושיתוף של מוזיקה.

לפי העסקה, "רולינג סטון" ו-BandLab יקימו חברה-בת חדשה בסינגפור שתיקרא "רולינג סטון אינטרנשיונל". החברה הזו תחזיק את 12 חברות "רולינג סטון" הבינלאומיות, ותנוהל על-ידי מנג רו קואוק, מנכ"ל BandLab בן ה-28 שהוא אחד ממייסדיה. קואוק הוא בנו של איש עסקים ידוע מסינגפור, קואוק חון הונג.

"הכוח שלנו הוא ההכרה של השוק המקומי", אמר מנג רו קואוק בראיון. "'רולינג סטון' נע לכיוון הדיגיטלי, ואילו אנחנו נלהבים לדחוף את חוויות המוזיקה הפיזית (מופעים) סביב המותג שלו".

קואוק אמר שהוא רואה בשותפות מיזם שיימשך שנים רבות. "אנחנו לא נכנסים לעסק כזה כמשקיעים מסורתיים עם תוכנית לטווח קצר", הוא אמר.

האתר של "רולינג סטון" משך אליו באוגוסט 17.7 מיליון מבקרים ייחודיים - עלייה של 59% בתקופה של שנתיים, לפי חברת נתוני המדיה קומסקור.