סקר: 90% מהישראלים משתמשים בסמארטפון כ-7.4 שעות ביום

מדד החדשנות הגלובלי של מאסטרקארד העולמית: 84% מהישראלים משתמשים במחשב נייד כ-4.5 שעות ביום, וכ-53% משתמשים בטאבלטים כשעתיים ביום ■ 65% מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון

ארנק סלולרי / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
ארנק סלולרי / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

יותר מ-90% מהצרכנים בישראל משתמשים בסמארטפון במשך כ-7.4 שעות ביום, 84% משתמשים במחשב נייד קצת יותר מ-4.5 שעות ביום, וכ-53% משתמשים בטאבלטים כשעתיים ביום - כך עולה ממדד החדשנות הגלובלי שפירסמה היום (ג') חברת מאסטרקארד העולמית.

המדד סקר 23,000 צרכנים ב-23 מדינות באירופה, אפריקה והמזרח התיכון לגבי גישתם לטכנולוגיה דיגיטלית - ובעיקר תשלומים מקוונים.

עוד עולה מהסקר כי 91% מהישראלים בטוחים שהשירותים הדיגיטליים יהיו בשימוש נרחב ובקשת רחבה יותר של תחומים וישפיעו על רוב האוכלוסייה - דבר המחייב אבטחה מתקדמת ביותר, שהיא הדבר החשוב ביותר עבורים בתשלומים דיגיטליים, כמו גם אבטחת הפרטים האישיים. הצרכנים גם מייחסים חשיבות רבה למהירות ולפשטות של תהליך התשלום.

סקר חדשנות 1
 סקר חדשנות 1

במסגרת התשלומים עבור עסקאות, המדד מגלה כי הצרכנים בעולם מעדיפים להשתמש בזיהוי ביומטרי במקום בקוד מספרי בעת התשלום. בישראל, כ-33% מעדיפים להשתמש בסריקה של טביעת האצבע לצורך תשלום, 31% בקוד מספרי (PIN), כ-29% באמצעות קוד שיקבלו במסרון, ורק 6% באמצעות צילום "סלפי". למרות נתונים אלה, בישראל רק 9% משתמשים בזיהוי ביומטרי בעת התשלום.

סקר חדשנות 2
 סקר חדשנות 2

בעולם, המדד מצא כי בעוד שבאפריקה ובמזרח התיכון 70% מהצרכנים מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון, רק 40% מקרב הצרכנים במערב אירופה ציינו אופציה זו בחיוב. בישראל 65% מהנשאלים ציינו גע הם מוכנים לשלם באמצעות הסמארטפון, 25% באמצעות תעודת זהות, 24% באמצעות טאבלטים, 14% באמצעות שעונים חכמים, 9% באמצעות מכשירים ביתיים, 6% באמצעות תכשיטים, ו-3% באמצעות צמידי כושר גופני. רוב הנשאלים מכל המדינות הדגישו כי ייבחרו בסמארטפון כחלופה לכרטיס הפלסטיק כאמצעי תשלום חדשים.

הצרכן הישראלי מבטא בסקר את שביעות-רצונו מהחדשנות בתחום הנסיעות ברחבי העולם (76%), בעריכת קניות (68%), ברשתות החברתיות (62%) ובשירותים פיננסיים (62%). מנגד, הצרכנים הישראליים רוצים יותר חדשנות דיגיטלית בתחומי החינוך, הבריאות והתחבורה הציבורית.

סקר חדשנות 3
 סקר חדשנות 3