"תמ"א 38 עומדת לקרוס עקב התנגדות ראשי הערים"

לשכת עורכי הדין: "מאות אלפי אזרחים עלולים לשלם את המחיר על העיכוב במקרה של רעידת אדמה או התקפת טילים. במקביל, גם עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הקוראת לצמצום הזכויות הניתנות עפ"י התמ"א, תפגע אף היא ביישום התמ"א"

הריסת בניין בפרויקט תמ"א 38 / צילום: רם שנבל
הריסת בניין בפרויקט תמ"א 38 / צילום: רם שנבל

נושא התיקון החדש לתמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה (תיקון 3א' העוסק בדרך חישוב הזכויות בפרויקטים האמורים) לא מפסיק לייצר התנגחויות בין כל הגורמים השונים המעורבים בנושא.

לאחר שבשלטון המקומי לא ששים לקבל את הצעתו של אביגדור יצחקי, יו"ר המועצה הארצית וראש מטה הדיור באוצר, המתבססת על אפשרות חדשה שעלתה במינהל התכנון, בפורום המקרקעין של לשכת עורכי הדין תוקפים היום עמדה זו. נזכיר כי בשלטון המקומי מתנגדים לתוספות בנייה משמעותיות במסגרת התיקון החדש לתמ"א, כאשר חלק מההצעות לנוסחאת החישוב מציעות תוספת של פי 3 מהבניין הקיים או אף למעלה מזה.

"לשכת עורכי הדין ופורום המקרקעין שלה תומכים ביו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, אביגדור יצחקי, ובח"כ אלי כהן אשר מנסים כבר מספר חודשים להחיות את התמ"א במסגרת תיקון 3א' לתמ"א", כך אומרים היום (ג') בלשכת עורכי הדין ומתריעים, כי "תמ"א 38 עומדת לקרוס עקב התנגדות ראשי הערים ומאות אלפי אזרחים עלולים לשלם את המחיר על העיכוב במקרה של רעידת אדמה או התקפת טילים. במקביל, גם עמדת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה הקוראת לצמצום הזכויות הניתנות על פי התמ"א, תפגע אף היא ביישום התמ"א".

עוד נמסר מלשכת עורכי הדין: "ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, וראשי פורום המקרקעין, עו"ד יצחק נטוביץ ועו"ד אברהם ללום מחזקים את ידיו של יצחקי וח"כ כהן, מבקשים מהם שלא להיכנע ללחצים וקוראים להם להיצמד לתכנית שהתוו כבר בנובמבר 2015 בנוגע לשינוי 3 א' לתמ"א או בכל מסלול אחר שיוביל להוצאתם לפועל של תכניות הבניה. כל עיכוב באישור התכנית מסכן את תושבי מדינת ישראל".