מנכ"ל קבוצת תנובה לעובדים: אין לנו אוזן קשבת בממשלה

אייל מליס טוען עוד כי פתיחת השוק ליבוא בשר טרי ללא הגבלה היא בניגוד להסכמים שנחתמו עם החקלאים והרפתנים ■ עובדי "אדום אדום" הפגינו היום מול משרד האוצר ■ מתחדשת מחאת החקלאים נגד מדיניות הממשלה

נמשך מאבקם של קבוצת תנובה, עובדי "אדום אדום" והתאחדות חקלאי ישראל נגד החלטת משרדי האוצר והחקלאות לפתוח את השוק ליבוא בשר טרי ללא הגבלה. היום (ג') הפגינו עובדי "אדום אדום" מול משרד האוצר, תוך הבטחה להחריף את המאבק עד אשר ימצא פתרון. על אחד השלטים נכתב "גם בית שאן זו מדינת ישראל".

במכתב ששלח לעובדים מנכ"ל קבוצת תנובה, אייל מליס, הוא טען כי לחברה אין אוזן קשבת בממשלה. לדבריו, "המפעל ידע הפסדים רבים, אולם המשכנו להחזיק אותו מתוך אמונה שלמה בדרך, בבשורה שהבאנו לשוק ובמוצרים הטובים והאיכותיים של 'אדום אדום'".

לטענת מליס, החלטת האוצר לפתוח את השוק באופן זה היא בניגוד להסכמים שנחתמו עם החקלאים והרפתנים. "פתיחת שוק בדרך שכזו ובמהירות המתוכננת מעמידה אותנו במצב בלתי אפשרי ותביא לכך שלאור החלטת הממשלה יאבד 'אדום אדום' את הרלוונטיות שלו בשוק מוצף יבוא' וזאת כתוצאה ישירה מהחלטות האוצר. אנו מודעים לכך שמדובר ב-200 משפחות מאזור בית שאן ועוד עשרות משפחות שמתפרנסות ממנו באופן ישיר. אנחנו עושים מאמצים כבירים לשכנע את מקבלי ההחלטות בדבר גודל הטעות ובדבר החשיבות להחזיק את המפעל בבית שאן, לטפח ולחזק אותו ולשמור על חקלאות מקומית ותעשייה מקומית".

לדברי יו"ר ועד עובדי "אדום אדום", יוסי ביטון, "200 עובדים מבית שאן קיבלו מתנה ערב החג - וזה איום בפיטורים. הפרנסה של הילדים שלנו עומדת בסכנה ערב החלטה שהתקבלה ללא מינימום רגישות חברתית או התחשבות בפריפריה".

מזכ"ל תנועת המושבים ויו"ר התאחדות חקלאי ישראל, מאיר צור, הכריז היום על חידוש מחאת החקלאים נגד מדיניות הממשלה. במכתב ששלח היום לחקלאים, הוא כותב כי עד כה העדיף לנהל משא-ומתן עם הממשלה על-מנת להסכים על תוכנית אסטרטגית לחקלאות, אך בסופו של דבר העניין לא צלח.

"הממשלה הייתה מוכנה לתת הכול - דהיינו, הרבה מאוד כסף בתמורה לביטול התכנון בענף החלב, בענף הביצים ולפתיחת היבוא לכל החקלאות. כמובן שהבענו התנגדות עזה, אך היינו חייבים למצות את הסיכוי למשא-ומתן לפני שניכנס שוב להפגנות, שביתות והשבתת תוצרת חקלאית - מהלך שיש לו משמעות כספית ונפשית לכל אחד מאיתנו. הממשלה פתחה את החקלאות ליבוא פרוע של ירקות ובשר, ולכן נחדש את המחאה הציבורית ונלך איתה רחוק מאוד".

מחר (ד') בצהריים יפגינו החקלאים נגד ההחלטה בשני מוקדים: האחד בצומת התשבי שביוקנעם, והשני בצומת קסטינה.