שינוי? אולי בשנה הבאה: 9 מיליון - הפרסומת האהובה, קוקה-קולה הזכורה

גיאוקרטוגרפיה: שיעור האהדה של הפרסומת בכיכובה של שני כהן גבוה ב-20% מהממוצע ■ הפרסומת המושקעת ביותר השבוע היא של בנק לאומי - 1.6 מיליון דולר

חברת הביטוח איי.די.איי מוכיחה גם השבוע כי אין כמו קונסיסטנטיות כדי להיחרת בתודעה: שתי הפרסומות שלה מדורגות בראש טבלת הפרסומות האהובות, ובפער ניכר מהפרסומות הבאות. הפרסומת האהודה ביותר היא הפרסומת ל-9 מיליון בכיכובה של הקומיקאית שני כהן, באמצעות משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב. הפרסומת רושמת שיעור אהדה של 34.5% - גבוה ב-20% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 28.5%.

הפרסומת של "היונים" לביטוח ישיר באמצעות באומן-בר-ריבנאי רושמת שיעורי אהדה נמוכים בהרבה - כ-20.7% - אך כאמור הפרסומת הבאה נמצאת בפער ניכר אחריה ולא מגיעה אפילו ל-10% אהדה.

על-פי נתוני גיאוקרטוגרפיה, הפרסומת ל-9 מיליון, שזה השבוע ה-20 שבו היא בראש טבלת האהודות, אהובה ביותר על בעלי השכלה על-תיכונית ומעלה. הפרסומת לביטוח ישיר אהובה על בעלי השכלה על-תיכונית ומטה ועל גברים.

הפרסומת הזכורה ביותר השבוע היא למותג קוקה-קולה. הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום דחף, רושמת שיעורי זכירה הזהים לממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 6.9%. פרסומת זו אהובה בעיקר על נשים ועל צעירים בגילאי 18-34.

פרסומת "המחלוקת" של משרד הפרסום אדלר-חומסקי לביטוח הצעירים של חברת הפניקס, שבה משתתף השחקן צחי גראד המופיע בתפקיד הדומה מאוד לזה שבו קידם את המותג ג'וי של שטראוס, מציגה הישגים ממוצעים: מקום שישי בדירוג האהובות ושביעי בדירוג הזכורות.

הפרסומת של בנק לאומי, באמצעות משרד הפרסום מקאן תל-אביב, היא המושקעת ביותר השבוע מבחינת הוצאה במדיה. מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי בפרסומת הושקעו כ-1.6 מיליון דולר - סכום גבוה משמעותית מהקמפיין המושקע בשבוע שעבר, של המותג ניסאן, שבו הושקעו מיליון דולר.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה עוד כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע גבוה ממספרן של אלה ששודרו בשבוע שעבר, ועומד על 670 (לעומת 594). סך התקציבים שהושקעו השבוע בקמפיינים הפרסומיים נמוך ממה שהושקע בשבוע שעבר, ועומד על כ-49.8 מיליון דולר (לעומת כ- 50 מיליון דולר).

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות