ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת אגד

ברקע לסכסוך: סירוב המדינה לחתום על הסכם הסובסידיה ■ יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן: "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד"

אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר
אבי ניסנקורן / צילום: איל יצהר

ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בחברת התחבורה הציבורית אגד. ברקע לסכסוך - שהוכרז באיגוד עובדי התחבורה בראשות אבי אדרי - עומד סירוב המדינה לחתום על הסכם הסובסידיה/מימון.

לדברי ההסתדרות, החברה אף הצהירה על כוונתה לבצע הלנת שכר באופן גורף של שכר העובדים החל מחודש נובמבר 2016. כעת דורשת נציגות עובדי אגד לנהל מו"מ להסדרת הנושא.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, מסר: "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על-ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד, שעובדיה ונהגיה נותנים שירות אחראי ומסור עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה. במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן".

ניסנקורן הוסיף: "לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנוסעים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".

מאגד נמסר בתגובה: ״באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. מזה שנה וחצי שאגד מנהל משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כ-9 חודשים. לצערנו אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם מזה זמן רב. במצב זה ברור שאין ביכולתנו לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם ציבור הנהגים ולהבטיח את זכויותיהם וזכויות החברים, ללא הסכם ארוך טווח עם הממשלה.

"אגד הוא המוביל הלאומי בתחבורה הציבורית בישראל מזה 83 שנים. אגד מסיע כ-1.2 מיליון נוסעים ביום בקווי השירות ובהסעות המיוחדות. הציבור בישראל סומך על אגד ובוטח בנהגיו ועל כן אנחנו מקווים שהמדינה תתעשת ותגיע להבנות עם אגד לטובת תחבורה ציבורית בטוחה, יעילה והוגנת בישראל."