מיזם חדש בפריז: מסעדת שף באוטובוס נוסע

עיר האורות מציגה: אוטובוס קומותיים שהוסב למסעדת גורמה ניידת, המציע ארוחה וסיור ממונע הכולל תצפית על כל האייקונים המפורסמים של העיר

אוטובוס הגורמה בפריז/ צילום: ספיר פרץ- זילברמן
אוטובוס הגורמה בפריז/ צילום: ספיר פרץ- זילברמן

מה עוד לא נאמר ונכתב עליה? הכל, ומכל זווית אפשרית. וכל ניסיון לחדש משהו למישהו אודותיה, הוא משימה בלתי אפשרית. שהרי,פריז, עיר האורות, בירת מדינת השאנסונים והקרואסונים, היא אחת הערים המתויירות, המצולמות והמתוסרטות ביותר בפלנטה. גם במונחים ארצישראליים, כבודה במקומה מונח: למעלה מ-556 אלף נוסעים טסו מנתב"ג לפריז (כיעד ראשון ובחזרה) בשמונת החודשים הראשונים של 2016. מספר הממצב אותה בראש רשימת היעדים (יעד ראשון) מישראל ואליה.

מצוידים בתחושה הזו, הגענו לפריז. ואז, הפתעה. בירת הקולינריה העולמית, שאינה שוקטת על שמריה, מהממת אותנו עם מיזם קולינרי חדש המכונה: bustronome - שילוב של אוטובוס וגסטרונומיה. כלומר, מסעדת שף בתוך אוטובוס קומותיים שהוסב למסעדת גורמה ניידת. בקומה הראשונה ממוקמים המטבח והשירותים; בשנייה שולחנות ערוכים למשעי עם מפות לבנות וסרוויס מודרני וכיסאות ל-38 סועדים, ושוס אחד אדיר: גג זכוכית שקוף, המאפשר לסועדים תצפית פנורמית על כל האייקונים האגדיים של פריז: מגדל אייפל, הלובר, האופרה גרנייה, הנוטרדאם, השאנז-אליזה ולוקיישנים מפורסמים נוספים. גם נקודת האיסוף מרגשת, סמוך לשער הניצחון.

אוטובוס הגורמה בפריז/ צילום: ספיר פרץ- זילברמן
 אוטובוס הגורמה בפריז/ צילום: ספיר פרץ- זילברמן

האפשרויות הן לסיור ארוחת צהריים הנמשך שעתיים ורבע או סיור ארוחת ערב האורך שעתיים וחצי. (האוטובוס נוסע במהירות מקסימלית של 40 קמ"ש כדי לאפשר לסועדים לסעוד ללא טלטלות מיותרות). התפריט משתנה בהתאם לעונה ולגחמות השף. אנחנו הלכנו על הדינר שהחלה באפריטיף, המשיכה בשתי מנות עיקריות על טהרת הדגים בליווי יינות מצוינים והסתיימה בקינוח משובח לצד שתייה חמה. הוגשו לנו מנות כמו ירקות העונה עם שמן זית דבש וליים כמנה ראשונה; רביולי ממולא בכבד אווז, פטריות ועשבי תיבול ברוטב מרק מוקצף כמנת ביניים; דג אפוי ברוטב ארטישוק ותפוחי אדמה עם תבלינים ועוף עם מחית תירס, כרוב ואגס קלוי למנה עיקרית ועוד ועוד. כל זה, בתוספת לסיור עצמו ברחבי העיר (המלווה בהסברים ב-8 שפות באמצעות מכשיר קטן המונח על גבי השולחן) - תמורת 130 אירו לאדם (100 אירו ללא שתייה).

אוטובוס הגורמה בפריז/ צילום: ספיר פרץ- זילברמן
 אוטובוס הגורמה בפריז/ צילום: ספיר פרץ- זילברמן

זה אולי נשמע כמו סתם גימיק יקר, אבל לראות את פריז על כוס יין ופואה גרא - זו חתיכת חוויה. בטוב טעם ובהרבה שיק כמו שרק הצרפתים יודעים לעשות. חוץ מה-wifi שלא תיפקד בסיפון.