פינוי-בינוי בהרצליה: אאורה תבנה 500 יח"ד במקום 132

הפרויקט יוקם בשכונת "נווה ישראל" הסמוכה לרמת השרון ויכלול 10 בניינים עד 15 קומות ■ התוכנית בשלבי אישור מתקדמים ובסמכות הוועדה המקומית בעיר

הבוקר (ה') הודיעה חברת אאורה ישראל לבורסה לניירות ערך כי היא זאת שנבחרה לקדם תוכנית פינוי-בינוי על ידי נציגות הדיירים בשכונת "נווה ישראל" בדרום הרצליה, באזור הנושק לשכונת נווה אמירים ורמת השרון ולמתחם אולפני הרצליה.

לפי הדיווח, הפרויקט יתבצע במתכונת פינוי-בינוי על סמך תב"ע בסמכות ועדה מקומית שהחברה החלה לקדם, בשיתוף פעולה עם עיריית הרצליה. סמכות זאת אופיינית להרצליה והואצלה לוועדה המקומית על ידי הוועדה המחוזית על מנת לזרז הליכים לפינוי-בינוי בעיר. מבחינת המיקום, מדובר על מתחם שבין הרחובות דוד אלרואי, הצנחנים ובר כוכבא ושם יפונו 132 יח"ד. במקומם יוקם פרויקט בן כ-500 יח"ד ב 10 בניינים עד 15 קומות. כמו כן יכלול הפרויקט שטחים ציבוריים, מבני ציבור וחניון ציבור.

שכונת נווה ישראל נחשבת לשכונה חלשה יחסית בין שכונות חזקות בהרצליה. למרות זאת, בשנים האחרונות השכונה בהליכים של בניית בתים פרטיים חדשים וציפייה לפרויקטים מסוג פינוי-בינוי בבנייני רכבת ותיקים. מחירו הממוצע של מ"ר בשכונה עומד על 21 אלף שקל. מחירו של מ"ר בשכונות נווה אמירים וצמרות הינו 25-30 אלף שקל בהתאמה.

אאורה  עוסקת ביזום, תכנון והקמתם של 36 פרויקטים של בנייה למגורים בישראל, כשהדגש הוא על פרויקטים מסוג פינוי-בינוי. בסך-הכול מתכננת ומקימה החברה 6,100 יח"ד.

יעקב אטרקצ'י, מנכ"ל ובעלים של אאורה ישראל, מסר: "זהו פרויקט עם פוטנציאל גדול בעיקר בשל המיקום המעולה שלו. הוא תואם את אסטרטגיית החברה להריסה ובנייה של שכונה חדשה עם שטחי ציבור גדולים בדומה לפרויקטים נוספים שלנו".