שלמה לירן חוזר לתעשיית הבדים: מונה למנכ"ל ספאנטק

ספאנטק עדכנה בסוף אוגוסט על רצונו של המנכ"ל הקודם, מישל בן וייס, לפרוש מכהונתו ■ לירן הוא מנהל ותיק ומוערך שעמד בראשות כמה חברות במשך כ-20 שנה, ובהן גם יצרנית הבדים אבגול 

שלמה לירן / צילום: יונתן בלום
שלמה לירן / צילום: יונתן בלום

שלמה (מומו) לירן חוזר לתעשיית הבדים הלא ארוגים. חברת ספאנטק , שעדכנה בסוף חודש אוגוסט על רצונו של המנכ"ל הקודם, מישל בן וייס, לפרוש מכהונתו בחברה, דיווחה היום (ה') כי דירקטוריון החברה אישר בישיבתו אתמול את מינויו של לירן לתפקיד במקומו.

ההחלטה על מינויו של לירן התקבלה זמן קצר לפני אסיפה מיוחדת לאישור מינויו של בעל השליטה בחברה, יחזקאל ניסן, כמנכ"ל זמני. כעת בוטלה אסיפה זו, ותזומן אחת חדשה שתתבקש לאשר את מינויו של לירן, שתנאי העסקתו טרם פורסמו. ניסן החל לכהן בפועל כמנכ"ל ספאנטק בשבועות האחרונים, ולתפקיד היו"ר מונה במקומו יונתן עירוני, שכיהן בעבר כיו"ר בנק ירושלים.

עזיבתו של בן וייס נרשמה על רקע דוחות כספיים גרועים שפרסמה ספאנטק למחצית השנה הראשונה של 2016, שבסיכומה נשחקו רווחיה ב-37% ל-24 מיליון שקל. בן וייס הודיע כי הוא מתפטר בסוף אוגוסט, זמן קצר לאחר פרסום הדוחות, ואז דיווחה החברה כי ימשיך בתפקיד עוד כחצי שנה, בהתאם לחוזה שלו, אולם בסופו של דבר הוא עזב את התפקיד זמן קצר לאחר מתן ההודעה. מניית ספאנטק איבדה מאז פרסום הדוחות באמצע אוגוסט כ-25% מערכה, והיא משקפת לחברה שווי של כ-870 מיליון שקל.

לירן (65) הוא מנהל ותיק ומוערך שעמד בראשות כמה חברות במשך כ-20 שנה, ובהן גם יצרנית הבדים הלא ארוגים אבגול, שממנה פרש ב-2013. ב-2015 מונה לירן לעמוד בראשות חברת התעשייה נייר חדרה, שאותה עזב במפתיע כחצי שנה בלבד לאחר המינוי, וזאת "לאור חילוקי דעות באשר לדרכי וכיווני הפעולה של החברה". טרם לכך מילא לירן שורה של תפקידים בכירים ובהם מנכ"ל שטראוס, מנכ"ל yes ומנכ"ל אריקסון ישראל.

ספאנטק מתרכזת בייצור בדים לא ארוגים, המשמשים כחומר גלם בייצור מגבונים לחים.