כחלון וליצמן יקדמו הוזלת מוצרי מזון נטולי גלוטן: "צורך בסיסי"

שרי האוצר והבריאות חוברים למהלך משותף בכדי להביא להוזלה של המוצרים המיועדים לחולי הצליאק בישראל ■ בתוכנית: הקלת מדיניות האישורים הדרושים, הגדלת היבוא ותמיכה במפעלים

שר האוצר והכלכלה משה כחלון ושר הבריאות יעקב ליצמן יקדמו מהלך בשיתוף משרד הכלכלה, בכדי להביא להוזלה משמעותית של מזון נטול גלוטן, לטובת חולי הצליאק בישראל.

במסגרת המהלך יקל משרד הבריאות על ייצור מקומי של מזון נטול גלוטן, במיוחד על-ידי יצרנים קטנים ובינוניים, בכך שלא יידרש אישור GMP מיוחד למפעל המייצר מזון נטול גלוטן באופן בלעדי. מהלך זה יאפשר למפעלים נוספים להצטרף למעגל הייצור, וכן יינקטו שורת הקלות נוספות בתחום היבוא כדי לאפשר את הגדלת היבוא.

משרדי האוצר והכלכלה יקצו תקציב מיוחד בהיקף של 9 מיליון שקל באמצעות מרכז ההשקעות לצורך תמיכה במפעלים אשר יתחייבו לייצר מזון ללא גלוטן. תקציב זה יביא גם להגדלה של מפעלים קיימים או תוספת של מפעלים חדשים אשר יצטרפו למעגל הייצור.

שר האוצר והכלכלה, משה כחלון, מסר: "סל קניות זול הוא לא מותרות, הוא הכרח. מוצרי המזון נטולי הגלוטן הם צורך בסיסי עבור מי שזקוק להם, ולכן אנו פועלים במרץ כדי להוזילם באופן משמעותי".

שר הבריאות, יעקב ליצמן, מסר: "מדובר במהלך חברתי חשוב, מתוך מחויבות והכרה בזכויות של אלה הסובלים ושנדרשים למזון ללא גלוטן".

מנהל מרכז ההשקעות, נחום איצקוביץ', מסר: "אני צופה כי הגדלת כושר הייצור תגדיל את יכולת התחרות במשק ותגרום בטווח זמן בינוני להשפעה על נגישות וזמינות המוצרים. אני מקווה כי שינויים אלה יביאו להורדה ברמת המחירים בשוק המזון ללא הגלוטן, ובכך להביא להקלה בהוצאות משקי-הבית של צרכני מזון ללא גלוטן".