הדוברת החדשה של שר התחבורה - אחותו של המשנה ליועמ"ש

ליבנת נזרי תיכנס לתפקידה בסוף החודש ■ בקרוב צפוי אחיה, עו"ד רז נזרי, להחליט אם להגיש כתבי אישום בפרשת השחיתות לכאורה בנתיבי ישראל ■ משרד המשפטים: "נידרש לסוגיית הסדר ניגוד עניינים כמקובל"

רז נזרי / צילום: איל יצהר
רז נזרי / צילום: איל יצהר

יועצת התקשורת ליבנת נזרי מונתה לדוברת האישית של שר התחבורה ישראל כ"ץ ותיכנס לתפקיד בסוף החודש. את התפקיד תבצע נזרי שלא במסגרת משרד יחסי הציבור שבבעלותה - אשר לאור המינוי פעילותו תועבר באופן מלא לשותפתה, רלי פרץ.

נזרי היא אחותו של עו"ד רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה העומד בראש המחלקה למשפט פלילי. בין היתר אמור עו"ד נזרי לקבל החלטה בימים אלו בפרשת השחיתות לכאורה בנתיבי ישראל (לשעבר מע"צ), הכוללת שורה של חשודים שכיהנו בתפקידים בכירים בנת"י ויוחסו להם קבלת שוחד וטובות הנאה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים, תוך קידום עסקים פרטיים בניגוד לחוק. לפני חודש וחצי הודיעה המשטרה כי נמצאה תשתית ראייתית להעמיד לדין את החשודים בפרשה.

התיק הועבר לפרקליטות המדינה, לצורך החלטה האם להגיש כתבי אישום נגד החשודים - החלטה הנתונה בין היתר תחת סמכותו של עו"ד נזרי, מה שמעלה את השאלה האם במסגרת מינוי אחותו של נזרי לתפקיד דוברת שר התחבורה עולה חשש לניגוד עניינים.

יודגש כי כפי שפורסם ב"גלובס" בחודש שעבר, עו"ד נזרי פטור מהסדר ניגוד עניינים, בהתאם להחלטת הלשכה המשפטית.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "עו"ד נזרי הודיע לגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים על תפקידה הצפוי של אחותו, בסמוך לאחר שמסרה לו על כך. הלשכה המשפטית תידרש לסוגיית עריכת הסדר ניגוד עניינים, כמקובל. יצוין כי שר התחבורה איננו חשוד בפרשת נתיבי ישראל".

משר התחבורה ישראל כ"ץ ומליבנת נזרי לא נמסרה תגובה. 

לליבנת נזרי יש ניסיון של למעלה מ-15 שנים בייעוץ תקשורתי, בעיקר בזווית הפוליטית. בעבר היא שימשה כדוברת ליו"ר ועדת הכלכלה בתקופת כהונתו של כרמל שאמה-הכהן, כיועצת חיצונית לשרה גילה גמליאל בעת כהונתה בוועדת הכספים, כדוברת הרשות הלאומית וכיועצת תקשורת המתמחה בליווי אישי של משברים בגיתם. לאחרונה היא גם לקחה חלק בצוות הקמפיין של דונלד טראמפ בישראל.

לבני תחליף בתפקיד את מעיין שריג, ששימשה כדוברת של כץ ב-3.5 השנים האחרונות.