המסחר בת"א נסגר בירידות חדות: רציו ריכזה מחזור גדול

דירקטוריון הבורסה לא קיבל את הודעת ההתפטרות של מ"מ מנכ"ל הבורסה, גל לנדאו-יערי ■ רציו משלימה את גיוס המימון הבכיר למימון חלקה בפיתוח המאגר ■ מניות הפארמה חזרו מניו-יורק עם פערים שליליים גבוהים

ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)
ירידות בבורסה (צילום: רויטרס)

המסחר בבורסה בת"א נסגר היום (ה') בירידות שערים חדות יחסית, על רקע המגמה השלילית שמתנהלת במסחר בוול סטריט, ולאחר שביומיים האחרונים לא התקיים מסחר בבורסה המקומית לרגל יום כיפור.

המניות הדואליות במעו"ף, בעיקר בסקטור הפארמה, פתחו פער ארביטראז' שלילי של כ-1.3% והכבידות על המדד. המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל במגמה שלילית מובהקת. בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת. 

 

אתמול פורסמו פרוטוקולי ישיבת הריבית האחרונה של הפד, מהם עולה כי חברי הבנק המרכזי היו חלוקים בעניין שאלת העלאת הריבית בספטמבר. ועדת השוק הפתוח (FOMC) החליטה להותיר את הריבית ללא שינוי, כדי לחכות ל"ראיות נוספות" שידחפו לפעולה של הבנק - שיעור תעסוקה מלא ככל האפשר ושיפור בשוק העבודה, ועלייה בקצב האינפלציה. החוזים על הריבית מתמחרים כעת סיכוי של כ-64% להעלאת ריבית בדצמבר. 

 HSBC מספק התראה חמורה: "השוק לקראת קריסה" 

דיון דחוף בבורסה בת"א על תפקודה תחת היו"ר אמנון נויבך 

סאגת איוש התפקידים הבכירים בבורסה מסרבת להירגע, היום הודיעה הבורסה כי "דירקטוריון הבורסה התכנס היום לדון בהודעת ההתפטרות של ממלאת מקום מנכ"ל הבורסה, גל לנדאו-יערי. לאחר דיון בנושא פנה הדירקטוריון וביקש מגל לנדאו-יערי למשוך את מכתב ההתפטרות, ולהמשיך לכהן כממלאת מקום מנכ"ל הבורסה, כשבידיה כל סמכויות המנכ"ל." לנדאו-יערי נעתרה לבקשת הדירקטוריון והיא ממשיכה בתפקידה. 

רציו ריכזה היום מחזור גבוה במיוחד (יותר מכפול מהממוצע היומי) בעקבות חשיפת "גלובס" כי חברת רציו משלימה את גיוס המימון הבכיר למימון חלקה בפיתוח המאגר, והחלה בגיוס ההון העצמי. עלות הפיתוח הראשונה של מאגר לוויתן מוערכת ב-3.5-4 מיליארד דולר, כך שרציו אמורה להשתתף במימון בהיקף כספי של 600 מיליון דולר. המשמעות היא שבנובמבר השנה, אם לא יקרה משהו חריג, תשלים רציו את גיוס האג"ח, שיעמוד על כ-300 מיליון שקל, ובכך תשלים את העמדת ההון העצמי לפיתוח המאגר. 

עונת הדוחות לרבעון השלישי נפתחה בוול סטריט ברגל שמאל. ביום שלישי, ענקית האלומיניום אלקואה פתחה את עונת הדוחות, כמדי רבעון, ודיווחה על רווח של 32 סנט למניה, לעומת הצפי ל-34 סנט. ההכנסות הסתכמו ב-5.2 מיליארד דולר לעומת התחזיות ל-5.33 מיליארד. בתום יום המסחר המניה קרסה ב-11% וגם אתמול סגרה באדום. כלל החברות הנמנות עם מדד ה-S&P 500 צפויות לרשום במצטבר ירידה של 0.8% ברווח התפעולי של הרבעון השלישי, ברבעון השישי ברציפות - הרצף הארוך ביותר מאז 2009. ללא חברות האנרגיה הצפי הוא לעלייה של 2.5%.

בזירת המאקרו המקומית פורסמו היום נתוני הצמיחה ברבעון השני ובמחצית הראשונה. לפי נתוני הלמ"ס, אומדן הצמיחה עודכן מעלה לרמה של 4.3% (לעומת 4% באומדן הקודם) ברבעון השני ו-3.2% במחצית הראשונה (לעומת 3% באומדן הקודם).

טבע  הודיעה אתמול לרשות ני"ע בארה"ב על השקת גלולות "Rajani" למניעת הריון ולטיפול בתסמונת קדם-וסתית PMDD. לפי נתוני חברת המחקר הרפואי IMS, לתרופה המקורית היו מכירות בהיקף 133 מיליון דולר בארה"ב ב-12 החודשים האחרונים שהסתיימו ביולי. 

מניות הפארמה חזרו מניו-יורק עם פערים שליליים גבוהים יחסית לאחר שספגו ירידות חדות בוול סטריט ביום שלישי. אופקו הלת'  חזרה עם פער שלילי של 2.7% ובסיומו של יום סגרה בפער חיובי של 1.08%, מיילן  שפתחה את היום עם פער שלילי של 3.8% וסגרה בפער חיובי של 0.61% , פריגו  פתחה בפער חיובי 3% וסגרה בפער שלילי של 0.11%. 

חברת פרוטרום  המשיכה בבליץ הרכישות ודיווחה היום על רכישה שביעית בשנת 2016. פרוטרום רכשה את חברת נרדי ארומה הברזילאית, המתמחה בטעמים ומיצויים טבעיים לתחום המשקאות תמורת כ-1.6 מיליון דולר מההון העצמי של החברה.