HSBC מספק התראה חמורה: "השוק לקראת קריסה"

מורי גון, מנהל מחלקת הניתוח הטכני ב-HSBC, טוען כי תבנית המחירים שנוצרה בשוק דומה מאוד לזו שהייתה לפני הקריסה הפתאומית ב-1987

וול סטריט / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
וול סטריט / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

שוק המניות האמריקאי ניצב בפני גל ירידות גדול, כך לפי צוות אנליסטים מתחום הניתוח הטכני ב-HSBC

במזכר ששיגר אתמול ללקוחות הבנק מורי גון, מנהל מחלקת הניתוח הטכני ב-HSBC, הוא טען כי הוא במצב של "כוננות אדומה" לקראת גל מכירות עצום בשוק המניות האמריקאי. זאת, בהתחשב בתנועת המחירים בשוק בשבועות האחרונים.

גון, שמבסס את הטענה שלו על תיאוריית גלי אליוט בשיטת הניתוח הטכני, טוען כי התבנית הטכנית שנוצרה בשוק דומה מאוד לזו שנוצרה לקראת הקריסה הפתאומית ב-1987. למעשה, טום פיצפטריק מסיטיבנק, שותף להערכתו של גון והזהיר לפני מספר ימים מפני תרחיש דומה.

גון טוען כי הירידות החדות שנרשמו ביום שלישי השבוע, כאשר מדד הדאו ג'ונס איבד יותר מ-200 נקודות, מהוות למעשה נקודת פתיחה של גל ירידות רחב יותר. "אנחנו כעת במצב של התראה אדומה", הוא כתב במזכר ששלח ללקוחות. "הירידות היו רחבות ומדד הסוחרים (TRIN) הצביע על לחץ מכירות גבוה כאשר המדדים סגרו בנמוך של היום".

גון טוען עוד כי כדאי יהיה לשמור מרחק מהשוק אם מדד הדאו יירד מתחת לרמה של כ-17,992 נקודות או אם מדד ה-S&P יירד מתחת לרמה של 2,116 נקודות. "כל עוד השוק לא יירד לרמות הללו, לשוורים עדיין יש תקווה", לדבריו. "אם השוק יחצה את הרמות הללו זה יהיה בבחינת סימן ברור לכך שהדובים השתלטו ומתחילים לדהור".