המסחר בוול סטריט ננעל בירידות בעקבות נתוני המקרו מסין

דלתא איירליינס פרסמה את דוחותיה הרבעוניים, הארלי דייוידסון לוטשת עיניים למזרח ■ עלייה של 4.9 מיליון חביות במלאי הנפט בארה"ב ■ תחזית פסימית של HSBC: "השוק קרוב לקריסה"

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

ירידות שערים נרשמו בסיום יום המסחר בוול סטריט היום (ה'), על רקע המגמה השלילית בשוקי אירופה ואסיה. תשומת לב המשקיעים בארה"ב התרכזה בשני נתוני מאקרו ונתון מסין: נתון תביעות האבטלה, ונתון מלאי הנפט הגולמי.  כשמסין מגיעים נתונים שמעלים חששות מפני קצב הצמיחה של הכלכלה השניה בעולם.

מספר תביעות האבטלה בשבוע החולף פורסם והוא עומד על 246 אלף תביעות, כאשר הצפי עמד על 252 אלף תביעות. פורסם נתון מלאי הנפט בארה"ב והוא עומד על עלייה של 4.9 מיליון חביות בשבוע החולף, כאשר הצפי עמד על גידול של 400 אלף חביות בלבד. בשבוע הקודם נרשמה ירידה של 3 מיליון חביות. 

 

הנפט  התנודד לאורך יום המסחר וסגר על למעלה מ-50 דולר לחבית, לאחר פרסום נתון מלאי הנפט בארה"ב. 

חברת התעופה דלתא איירליינס  פרסמה היום את דוחותיה הרבעוניים, במסגרתם דיווחה על הכנסה של 1.9 מיליארד דולר לפני מס.

מחר יתפרסמו דוחות של מספר בנקים גדולים בארה"ב. סיטיגרופ , JP Morgan  ו-וולס פארגו  יפרסמו את תוצאותיהם הרבעוניות, כאשר האחרון מצוי בטלטלה בתקופה האחרונה בעקבות הפרשה במסגרתה עברו עובדי הבנק על החוק במאמץ לעמוד ביעדי מכירות שסומנו ע"י ההנהלה. רק אתמול, מנכ"ל ויו"ר הבנק, ג'ון סטאמפ הודיע על פרישה מיידית מתפקידו בעקבות השערורייה.

אמש סיפק בנק ההשקעות HSBC התראה חמורה ללקוחותיו, וטען כי תבנית המחירים שנוצרה בשוק דומה מאוד לזו שהייתה לפני הקריסה הפתאומית ב-1987, וכי תיתכן קריסה דומה בקרוב. (לסיפור המלא)

ענקית המסחר המקוון אמאזון  הודיעה כי תשכור 120 אלף עובדים זמניים על מנת לענות על הביקושים הגוברים בעונת החגים הקרובה.

הארלי דייוידסון  תתמקד יותר בשווקים האסיאתיים של מוצרי החברה, כך לפי המנכ"ל מת'יו לבטיץ'. החברה תנסה לחדור לשווקים חדשים ביבשת וכן לחזק נוכחותה בשווקים שבהם היא כבר נוכחת.