סופר-פארם תפצה לקוחות שהושפלו בחנות ב-6,850 שקל

סופר-פארם תפצה שתי לקוחות, אחרי שעובדות בסניף סיטי סנטר בחיפה העליבו אותן בפומבי כאשר חשדו כי גנבו פריט איפור

רשת סופר-פארם תפצה שתי לקוחות בסכום של 6,850 שקל, אחרי שעובדות בסניף העליבו אותן בפומבי כאשר חשדו כי גנבו פריט איפור - כך קבע בית משפט השלום בחיפה.

הסיפור התרחש לפני שנתיים בסניף סופר-פארם סיטי סנטר בחיפה. התובעות טענו כי בעת שערכו את קניותיהן, דרשה דיילת מכירות מאחת מהן לפתוח את התיק שלה, בטענה שהכניסה לתיק מוצר איפור מבלי לשלם עליו.

לטענת התובעות, הדיילת פנתה במפגין ובקול רם לעיני העובדים והקונים בחנות ואף הזעיקה קצין ביטחון לבצע בדיקה בתיק של הלקוחות, אשר מצידן שיתפו פעולה ורוקנו במקום את תיק היד שלהן והראו שלא לקחו דבר ממוצרי החנות.

לאחר האירוע יצאו התובעות מיד מהחנות מבלי לרכוש דבר, כאשר לטענתן הקב"ט אף יצא אחריהן והגיע איתן עד רכבן, על-מנת לוודא שהן לא גנבו מוצר אחר.

בתביעה נטען כי התנהגות הדיילת והקב"ט גרמה להן להשפלה מרובה בפני הרבה אנשים, תוך כדי האשמתן בגניבה, וכי יש בהתנהגות עובדי הנתבעת פרסום לשון הרע נגדן בשל אופי הפנייה אליהן, שנעשתה בצורה פוגענית ובקול רם, וביצוע בדיקה משפילה באמצע החנות לעיני כל.

לטענת התובעות, בסיום הסאגה המשפילה, גם לאחר שהתברר כי ההאשמות כלפיהן היו האשמות-שווא, עובדי הסניף לא טרחו להתנצל בפניהן, ואף כאמור המשיכו להשפיל אותן, על-ידי כך שהקב"ט הלך אחריהן עד לרכבן, על-מנת לוודא שוב שלא גנבו דבר.

נציגי הסניף האמור טענו בבית המשפט כי הפנייה לתובעות דווקא נעשתה בצורה נעימה ועדינה, וכי "התנהגות העובדים הייתה סבירה ומידתית, לצורך הגנה על אינטרס לגיטימי של מניעת גניבת מוצרים".

השופט יהושע רטנר העדיף את גרסת הלקוחות וקבע כי התנהלות דיילת המכירות וקצין הבטיחות מהווה לשון הרע. "התובעות הואשמו באופן ישיר בגניבת מוצר מהחנות, האשמת-שווא שלא היה בה ממש. יש בפנייה זו בכדי להשפיל את התובעות ולבזותן...

"מדובר בהאשמה חמורה של ביצוע גניבה, שמהווה פרסום פוגע במיוחד. הפרסום נעשה בפומבי, במרכז החנות, לעיני עובדים נוספים וקהל הקונים, דבר שהגדיל את השפלתן של התובעות. לפיכך יש לפסוק לזכות התובעות פיצוי ממשי, ולא של מה בכך. יש לציין שלא היה לנתבעת קושי לבצע את הבדיקה בצורה שקטה ומכובדת, במקום לא מרכזי בחנות, אולם למרבה הצער, הדברים נעשו בצורה אחרת".

הפיצוי שקבע השופט עומד על 3,000 שקל לכל אחת מהתובעות, כלומר סך של 6,000 שקל, אליו צירף השופט הוצאות משפט של 850 שקל והחזר אגרת בית המשפט בה נשאו. (תא"מ 20046-02-15).