מדד הפרסומות של יו-טיוב בספטמבר: מילקי ורועי כפרי בראש

הקמפיין של מילקי אמנם נתמך בטלוויזיה, אך זכה לנתוני צפייה אורגניים גבוהים - 28% לסרטון הראשון ■ כך גם המהלך של עלית, שהשיקה תוכנית ראיונות ברשת

קמפיין מילקי / מתוך יוטיוב
קמפיין מילקי / מתוך יוטיוב

הדיגיטל מאפשר לקבל מידע שהמדיה המסורתית יכולה לתת באופן פחות ברור - כמו הפער בין כמה השקיעה חברה במדיה, כמה אנשים נחשפו וכמה עניין נוצר בקרב צרכנים.מדד הפרסומות של יו-טיוב הוא בעיקרו פונקציה של כסף - יש קשר כמעט ישיר בין כמות החשיפות לכסף שהושקע, שכן היכולת להגיע לחשיפה אורגנית שאיננה ממומנת שואפת לאפס. הסמיכות בין מדד יו-טיוב, הבוחן במידה פחותה את המעורבות של הצרכן על-ידי שיתוף המסר, למדד הפרסומות המדוברות מציגה תמונה ברורה יותר לגבי מה עובד ואיך.

ההומור של רועי כפרי, למשל, עובד היטב לפי שני המדדים. במדד יו-טיוב המהלך של מילקי עם רועי כפרי ממוקם במקום הראשון בספטמבר. זה אמנם הקמפיין היחיד שגם זכה לתמיכה בטלוויזיה, אך הוא רושם אחוזי צפייה אורגניים גבוהים: 19.4% לכל 4 הגרסאות יחד - הסרטון המלא ו-3 טיזרים שעלו אחריו - מה שאומר שכחמישית מהצפיות היו של אנשים שחיפשו אותו או שיתפו אותו. הסרטון הראשון המלא, שנחשף ב-7 בספטמבר, הגיע ל-28%. ממדד המדוברות עלה כי הקמפיין לא רק זכה לחשיפות ושיתופים, אלא גם עורר שיחה ברשת.

במקום השני ממוקם המהלך של עלית, שמנסה באמצעות תוכנית רשת בהנחייתו של עפר שכטר לקרב למותג קהל צעיר. בכל פרק שאורכו כ-10 דקות מראיין שכטר כוכב רשת מוביל, למשל אשלי בקשי, נעה קירל ושוגר זאזא. במדד המדוברות הקמפיין לא השתלב, אך נתוני השיתוף - 22% - מוכיחים כי במובן הזה הקמפיין עבד.

בזק ממשיכה לפרסם בדיגיטל באופן שונה מזה שהיא מפרסמת בטלוויזיה. קמפיין הבית החכם בטלוויזיה על האפשרות לשלוט בבית מרחוק עלה בכיכובו של הפרזנטור גידי גוב ובדיגיטל נמשך הקמפיין בכיכובה של תום יער. בספטמבר עלתה סדרת דיגיטל בשם "אחד על אחד", שבה מגלמת יער דמויות כמו ענת דבש קלינאית תקשורת ואיל F. הקמפיין רשם 1.5 מיליון צפיות.

הקמפיין לפנגו, שעשה שימוש פרובוקטיבי בדמותו של פוטין ובמלחמה בסוריה, ממוקם רביעי במדד. בסרטון האנימציה נראית בתו של פוטין מתקשרת לאביה כדי שיעזור לה למצוא חנייה, והוא צריך לפנות את עצמו מדאעש כדי לסייע לה. הסרטון עלה בשבוע האחרון של ספטמבר והגיע תוך ימים ספורים ל-320 אלף צפיות. אחוז הצפיות האורגניות בסרטון עומד על 14%. השפעתו נבחנה גם מעבר לזמן המסודר של המדד. מהנתונים עולה כי נכון להיום צבר הסרטון 874 אלף צפיות ביו-טיוב, 46% מהן אורגניות. זמן הצפייה הממוצע הוא 56 שניות מתוך 1:17.

המהלך של איקאה עם הדוור האלמותי ניומן מ"סיינפלד" אמנם זכה להרבה מאוד יחסי ציבור - בין היתר בשל הדמות המיתולוגית והרלוונטיות שלו למוצר. כמו במדד הפרסומות המדוברות, גם כאן מתברר שזה לא עושה עבודה החורגת מגדר הביצוע של קמפיין טוב יחסית לאחרים. מבחינת הצפייה האורגנית הבאזז לא הביא נתון שחורג מביצועים של קמפיין אחר - 14%. כיום עומד הסרטון כבר על 992 אלף צפיות בפייסבוק וכ-235 צפיות ביו-טיוב.

מדד הפרסומות
 מדד הפרסומות

מתודולוגיה

מדד פרסומות הווידאו המובילות של "גלובס" ויו-טיוב בישראל מבוסס על מדד פרסומות עולמי של גוגל ויו-טיוב, שמשקלל מספר קריטריונים, כדי לקבוע מהן הפרסומות הקריאטיביות ביותר שאנשים בוחרים לצפות בהן מדי חודש. הדירוג כולל רק את הפרסומות שעלו לאוויר בישראל בחודש שנבדק.

בין הקריטריונים שנלקחים בחשבון אפשר למנות את מספר הצפיות במדינה, את אחוז הצפייה (בכמה זמן מהמודעה אנשים צפו) וכן את אחוז הצפיות בתשלום (כחלק מקמפיין פרסומי) ולא בתשלום (שהגולשים בחרו לצפות בהן).

לצד זאת, המדד מציג גם נתונים שנאספו על-ידי החברה האמריקאית vidIQ הפועלת בתחום האנליטיקה והשיווק בעולמות הווידאו למותגים מסחריים וגופי בידור.