מטיילים בחגים? איך תרתמו לשירותכם הטבות שחוסכות עלויות

טיולים בחגים יכולים להיות עסק יקר, ולכן מומלץ לבדוק מה מציעים מועדוני הצרכנים השונים ■ גם הטכנולוגיה נרתמת לשירותכם - באמצעות אפליקציה שמודיעה אילו הטבות מגיעות לכם באזור בו אתם נמצאים

עם ישראל אוהב לטייל בחגים, אבל אחרי החופש הגדול והוצאותיו המרובות, רוב המשפחות משתדלות למצוא את הדרכים החסכוניות יותר ואת הדילים הטובים ביותר שיאפשרו להן לצלוח את תקופת החגים בשלום.

אחת הדרכים החכמות יותר לנפוש ולקנות שירותים או מוצרים היא באמצעות כרטיסי החבר של מועדוני הצרכנות המובילים בישראל, כדוגמת "הוט", "חבר", "בהצדעה" ועוד, שבהם חברים מאות אלפי משפחות בישראל.

צביקה וילנאי, יועץ שיווק של מועדון הצרכנות "הוט", משרטט קווים לדמותו של הישראלי הנופש בארץ ב-2016.

על השאלה מה השתנה בשנים האחרונות בתחום הנופש, עונה וילנאי: "מדיניות השמיים הפתוחים והוזלת מחירי הטיסה הביאו להגדלת היקף הישראלים הנופשים בחו"ל. דבר זה פגע בעיקר בחופשות הארוכות בארץ. הישראלי הנופש בארץ מתמקד כיום בנופשים קצרים, אפילו חד-יומיים. אמנם משך החופשות התקצר, אבל תדירותן עלתה. הישראלי מחפש אטרקציות ומסעדות ומוכן לנסוע עבורן רחוק יחסית".

האם הישראלים הם צרכנים חכמים בכל הנוגע לטיולים ותיירות פנים, והאם הם מנצלים מבצעים? לדברי יועץ השיווק של מועדון הצרכנות הגדול במדינה, אשר מונה מעל ל-150,000 בתי-אב, "הישראלים בעניין זה נחלקים לשני סוגים: מצד אחד האכפתיים-האקטיביים, המנסים לנצל את מרבית ההטבות להן הם זכאים. הם ממש 'עובדים' בזה ומצליחים לייצר חיסכון משמעותי; מאידך ישנם הסקפטיים-פאסיביים, שלא מאמינים למבצעים ולא מנצלים את ההטבות שיכלו להשיג. עם השנים הישראלים הופכים להיות יותר אקטיביים ומבקשים להשתייך למועדוני צרכנות אטרקטיביים".

שימוש באפליקציה יכול לחסוך אלפי שקלים

אז אחרי שביום כיפור עם ישראל השאיר את הרכב בחניה, הרי שבסוכות כבישי ישראל צפויים להיות עמוסים במשפחות מטיילות. וילנאי מסביר כיצד ניתן לחסוך בטיול באמצעות כרטיסי הטבות שונים שכמעט לכל משפחה יש בארנק: "חברות במועדון צרכנות כמו שלנו מקנה הנחות והטבות בכל מרכיבי הנופש: הנחה בדלק, בחנויות הנוחות, במסעדות, בבתי מלון ובאטרקציות. כל חבר מועדון נהנה מהנחות בכ-10,000 בתי עסק בפריסה ארצית וכן מההטבות המוענקות על-ידי ישראכרט. תכנון מראש, או במהלך הנופש באמצעות האפליקציה מבוססת המיקום של המועדון עשוי לחסוך למשפחה מאות עד אלפי שקלים".

ההתפתחויות הטכנולוגיות כדוגמת האפליקציה של "הוט", שמאפשרת לחבר המועדון להיחשף לשירותים ומוצרים בהנחה או הטבה, על בסיס המיקום בו הוא נמצא בכל רגע נתון, שינו לחלוטין את האופן והאופי של קבלת ההחלטות בקרב מחזיקי כרטיס החבר. לא מדובר בדבר של מה בכך כאשר מדובר על מועדון שיש לו הסדרים למתן הנחות והטבות עם כ-10,000 בתי עסק בכל תחומי הצריכה - החל ממזון, תיירות ורכב וכלה במוצרי פארמה, פנאי ונדל"ן.

מועדון הצרכנות "הוט" הוקם ב-1996 על-ידי הסתדרות ההנדסאים והטכנאים בישראל, ובהמשך הצטרפו אליו גם חברי הסתדרות האקדמאים במח"ר, חברי הסתדרות/לשכת המהנדסים וחברי איגוד העובדים הסוציאליים ואיגוד העיתונאים.

על החידושים הטכנולוגיים שמייעלים את השירות אותו מקבלים חברי המועדון אומר וילנאי: "היכולת להיות ספונטני ולצאת לנופש בלי תכנון מקדים ארוך מדי, אך יחד עם זאת להמשיך לתור אחרי הטבות במקום הנופש, או בדרך אליו - מהווה פריצת דרך משמעותית. מעתה ההטבות רודפות אחריי, ולא אני אחריהן. אנו צופים כי מועדוני צרכנות נוספים ילכו בעתיד בדרכו של מועדון 'הוט' ויעמידו אפליקציות מסוג זה. המועדון שוקד על פיתוח חידושים צרכניים נוספים ויכריז עליהם בזמן הקרוב".

אפשר להפחית הוצאות דלק

אחת ההוצאות הכבדות בחודשי החגים, כשגומעים קילומטרים רבים, היא ההוצאה על הדלק. למרבית המועדונים ישנם הסדרים עם חברות הדלק הגדולות בישראל, שחוסכים לחבריהם בכל תדלוק כסף. למשל, חברי "הוט" זוכים להנחות של עד 28 אגורות בתחנות של חברת דלק. כמו כן הם זוכים להנחה של חצי אחוז בתחנות דור-אלון, בדומה להנחה שממנה נהנים גם חברי מועדון "חבר".

לדברי יורי מרק, מנכ"ל מועדון "הוט", "כמועדון צרכנות שפועל בכל קטגוריות הצריכה על-מנת להפחית עלויות לחברים, אנו רואים בהוזלת הדלק יעד אסטרטגי. הוצאות הדלק מהוות נטל כבד על רוב המשפחות, ושיתוף-הפעולה עם חברת 'דלק' מעניק לעמיתים שלנו הנחה משמעותית לכל אורך השנה. גם חברי המועדון זיהו את האטרקטיביות של ההנחות ומתדלקים כיום במיליוני ליטרים מדי חודש בתחנות דלק".

אבל זה לא נגמר בדלק - כי כשעוצרים לתדלק, בדרך-כלל גם נכנסים לחנות הנוחות. כשמדובר במשפחה עם 2-3 ילדים, כבר מדובר בהוצאה משמעותית בחנויות שהמחירים בהן מראש יותר יקרים. אז איך חוסכים אם בכל זאת לא רוצים להביא סנדוויץ' מהבית?

לדברי וילנאי, "חברי 'הוט' נהנים מהנחה של 10% בחנויות 'מנטה' וכן ממבצעים מיוחדים באמצעות קופונים באפליקציה של המועדון. מבצעים אלה מתחלפים ומציעים כל פעם מוצר אחר בשקל אחד. כך למשל אפשר לקנות כוס קפה, ארטיק 'מגנום', משקה 'סמודי' או בקבוק מים - בתמורה לשקל אחד בלבד".

אז כשארטיק "מגנום" עולה רק שקל, אין פלא שהחברים במועדוני הצרכנות כבר הבינו שלא רק שאפשר - אלא ממש כדאי וקל להוזיל את עלויות החופשה באמצעות שימוש נבון בכרטיס המועדון.