תו על-תנאי: אפליקציה חדשה מציעה מסחר בתווי השי לחג

שוב קיבלתם תווי קנייה לחג - ואתם בכלל מעדיפים כסף? אפליקציית Raise תעזור לכם למכור אותם תמורת כ-15% ממחיר המכירה

אפליקציית Raise / צילום מסך
אפליקציית Raise / צילום מסך

במציאות הפוליטית של ארצות-הברית החודש, שבה מועמדים לנשיאות מואשמים בהטרדות מיניות, עבירות מידע ומה לא, יש מעט מאוד דברים שאפשר להגדיר כוודאיים. אחד מהם הוא תרבות כרטיסי השי לחג. ממש כמו שבארץ זה לא ראש השנה בלי תו הזהב או שוברי קנייה לשופרסל - כך גם אנשי הטק של סן פרנסיסקו מכינים את עצמם למתנת החג שצפויה ליפול עליהם בתחילת דצמבר, כמה חודשים אחרי שאצלנו הורידו את קישוטי הסוכה.

תרבות המתנות משקפת במידה רבה את המצב של החברות בעמק הסיליקון - בשנה טובה, תמצאו את עובדי גוגל מקפצים מאושר עם בונוס שמן. בשנה רעה, הם יספרו לכם בפנים חמוצות שהם קיבלו שעון חצי-מלהיב, וחלקם ויתרו על המתנה בשם העלבון.

תרבות כרטיסי המתנה, כמו גם תרבות הקופונים האמריקאית, היא מה שעומד מאחורי "Raise" (העלאה בשכר באנגלית) - אפליקציה שמאפשרת למקבלי כרטיסי מתנה להפוך אותם ל"העלאה" בשכר במקום לתת להם לשכב בארנק.

מקימי המיזם מסבירים כי על-פי סקרים, כשליש מכרטיסי המתנה לא מנוצלים במלואם עד שנה לאחר שנתקבלו, ואילו אלה שכן מומשו - ממומשים עבור קניות שמקבלי הכרטיס לא בהכרח היו מבצעים. "למה לא להמיר אותם לכסף ולקנות מה שהעובד באמת רוצה לקבל לחג?", הם אומרים.

האתר הוא מעין שוק פתוח של סחר בכרטיסי מתנה - בורסה לתווי שי, אם תרצו. האפליקציה המתוחכמת מאפשרת למשתמשים להירשם למותגים שהם אוהבים ולקבל התראות כאשר כרטיסי מתנה לרשתות הללו עולים לאוויר. בנוסף, אלגוריתם חכם בוחן את מחיר השוק ואת שווי הכרטיס, ומציע מחיר מותאם ומומלץ לכל תו ולכל כרטיס מתנה על-פי הערך באותו הרגע והפופולריות שלו. בתמורה נוטל האתר עמלה של כ-15% ממחיר המכירה.

בפועל, אפשר למצוא באתר הכול: מתווי שי של 10 דולר לסטארבקס ולמקדונלד'ס (הנמכרים בכ-9 דולר בממוצע) ועד תווי חופשה לרשתות עילית כמו "מלון ארבע העונות" ב-1,500 דולר במקום 2,000 דולר.

בעלי הכרטיסים יכולים לקבל תמורה מיידית לכספם, האתר ערב לכך שהכרטיסים יכובדו - והכול בממשק נעים ונגיש.

ניתן למכור באתר כרטיסים אלקטרוניים באופן מיידי - אבל גם כרטיסים פיזיים: האתר מאפשר להציע אותם למכירה ואפילו מציע משלוח חינם באמצעות תווית שניתן להדפיס במחשב הביתי ולהדביק על המעטפה לאחר שהכרטיס נמכר. את התשלום, במקרה הזה, יקבל המוכר ברגע שרשות הדואר תאשר שהמעטפה בידה.

באתר, אגב, מציעים מבצעים מיוחדים לתקופת החגים עמוסת כרטיסי המתנה. מוכרים וקונים חדשים מתוגמלים ב-5 דולרים מתנה במכירה או קנייה של כרטיסים בחודש הקרוב.