הנגבי ממלא אחר הציפיות

הוא לא בא לשנות כלום במשרד התקשורת, אלא רק לחתום על המדיניות של פילבר ונתניהו

צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר
צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר

אגדה אורבנית מספרת שהפרסומאי ראובן אדלר המציא פעם מונח - "ספונדולאז'" - המתאר מגה-קומבינה. הסדר הולך ככה - קומבינה, קומופלאז', ועכשיו יש ספונדולאז', שמעלה את רמת התחכום של הקומבינה לשיאים חדשים.

עכשיו אנחנו מבינים שמה שקרה עם כל הסיפור סביב החלטת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, למנוע מראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו לעסוק בנושאי בזק בשל "קרבתו" לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ', הוא סידור עבודה שנועד להביא לכך שבסוף נתניהו ישלוט במשרד התקשורת אבל בדרך מתוחכמת וחוקית, דרך מינויו של צחי הנגבי כשר הממונה על המשרד. גאוני.

בשבועות האחרונים מתברר כי הנגבי תופס את תפקידו בדיוק כמו שציפו ממנו. הוא לא בא לשנות מאומה, והוא גם אומר זאת במפורש. הוא בא על-מנת לחתום על המדיניות שמתווה מנכ"ל המשרד, שלמה פילבר - האיש שאותו הציב נתניהו במשרד התקשורת כנאמנו וכמוציא לפועל מטעמו.

כל מי שחשב שהחלטת היועץ המשפטי לממשלה בעניין בזק היא דוגמה חיובית למניעת ניגוד עניינים או צמצום תופעת המקורבים למיניהם והכלכלה הפוליטית - חי בסרט. נתניהו שולט במשרד התקשורת באופן מוחלט דרך הנגבי ופילבר, ולכן אל תצפו לכלום מעבר להחלטות פוליטיות, כי שיקולים מקצועיים לא יהיו במשרד בתקופה הקרובה.

הנגבי משחק את המשחק עד הסוף. הוא מבקר אצל החברות המתחרות בבזק ובהוט, הוא שומע את דרגי המקצוע במשרד התקשורת, שומע פקידי ממשלה נוספים - ובסוף מקבל את ההחלטות שמגיש לו פילבר ככתבן וכלשונן.

המחיר שכולנו משלמים הוא במשבר מתמשך בשוק התקשורת. התחרות נפגעת, ההשקעות נעצרות, החדשנות מאיתנו והלאה- והכול בגלל הפוליטיקה וכלכלת המקורבים לשלטון.

זו הסיבה שכלל שוק התקשורת, כולל בזק, נפגעים מההתנהלות הזו. במקום לקיים דיון ענייני ורציני בסוגיית היום שאחרי ביטול ההפרדה המבנית בבזק, ומה יהיו תנאי התחרות לכשתבוטל ההפרדה - הדיון הפך להיות פוליטי לחלוטין.

לבזק יש אחריות גדולה לכך שהדיון הזה לא מתקיים. היא כבר הייתה יכולה להיות אחרי ביטול הפרדה מבנית, אם רק הייתה מסכימה לקיומו של שימוע ציבורי מסודר לפני כשנה, שהוא-הוא דרך המלך לקבלת החלטה כה משמעותית בשאלת עתיד שוק התקשורת.

איך לדעתכם ינהג הנגבי?